Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Eerste planeet

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Eerste planeet

Het zal je gebeuren. Heb je een vrije dag, wordt je spontaan om 04.45 uur wakker . Dan maar eruit en kijken of het helder is.
    Gelukkig was het helder dus ik een bakkie zetten en mijn telescoop klaarzetten. Met het boekje (welke ster is dat) naar buiten en het sterrenbeeld leeuw gezocht. In de buurt van Regulus moet Saturnus staan.
    Kijkend naar de sterrenhemel, dacht ik in al mijn na´viteit en onervarenheid de ster Regulus gevonden te hebben.
    Ik de 30mm oculair erin gezet en gericht op "Regulus", denkend om daarvandaan naar Saturnus te zoeken.
    Kijkend kom ik erachter dat "Regulus" niet zo scherp is als gedacht en een vreemde vorm heeft.
    'Het zal toch niet..... ' Ja hoor heb ik gewoon Saturnus in beeld.
    Door gelezen verhalen op dit forum (de eesrte keer valt het tegen) had ik mij al voorbereid op een niet zo'n duidelijk beeld. Daardoor viel het erg mee en ben ik zo ver mogelijk gaan inzoomen met de oculairs en de barlow lens. Wat een machtig gezicht is dat zeg :P .
    Daarna dacht ik naar Orion te gaan, maar de bewolking kwam alweer opzetten. Dus nog even kijken en de boel maar weer opruimen.
    Ik ben helemaal in de joepie stemming en moest dit even kwijt. Ik kan nu gaan genieten van mijn (lange) vrije dag.

Gefeliciteerd!! Saturnus is een mooie eerste planeet om te hebben gezien, ik was zelf ook helemaal blij toen ik 'm voor het eerst gevonden had.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ja, gefeliciteerd! Dat is nog eens wakker worden, ofniet? 8)
      Mijn allereerste blik op Saturnus was ook een onbedoelde:
      Ik wilde vanaf die 'ster' gaan zoeken, maar kwam erachter dat het Saturnus zelf was!

Mijn eerste planeet was trouwens Jupiter, een paar maanden geleden;
      De eerste keer dat ik hem in een oculair had staan was door een 1 van plastic ...

Groetjes,

Bandit
      Achromatologisch

Commentaar

Saturnus was ook mijn eerste planeet, hoewel ik er ook niet veel van verwachte kon ik toch de ringen zien
        Skywatcher 8'' Dobson

Commentaar

Werken...
        X