Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

First Light Evergorn

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

First Light Evergorn

Vandaag mijn 8" Skywatcher Dobson ontvangen en meteen maar ff waarnemen. Het is al jaren geleden dat ik een telescoop bediend had. Was wel ff wennen. Maar als eerste gekeken naar M31 met 25 mm. Werkelijk een pracht plaatje door de telescoop. Beeldvullend en zeer helder. Aangezien ik nog geen sky-atlas heb was het ff zoeken naar het volgend object. Maar de dubbele sterrenhoop in Perseus wist ik nog te vinden. Mbv de computer het volgende object uitgekozen namelijk M76. Het duurde ongeveer 10 minuten starhoppen en ik had hem in beeld. Ook een mooi object om te bekijken. Ik kon duidelijk structuur zien. Daarna M33 bekeken. Ik heb altijd moeite gehad op M33 te vinden. Het duurde dan ook een tijdje voor ik hem had. Maar hij was duidelijk zichtbaar. Daarna ook nog ff Almach bekeken. Ik heb het altijd een mooie dubbelster gevonden. Als laatste heb ik The Phantom (M74) bekeken. Duurde ook ff maar het lukte. Ook duidelijk zichtbaar. Ik ben zeer tevreden over de telescoop. Misschien moet ik de telescoop nog collimeren, maar ik kon niet wachten. Vanavond weer ff kijken. Ik hoop dan de ringnevel te zien.
    Verrekijker 10x50
    Dobson 8"

Gefeliciteerd met je aankoop en mooie eerste waarnemingen!

Commentaar

Dat wordt nog wat straks!
      Als we allemaal dezelfde kijker hebben op een starparty!

ehehheh

Leuke first light!
      114mm refl. en 70mm refr.
      200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Leuke First Light!!

Ik heb gister ook wat waarnemingen gedaan met de 8''. En Evergorn geloof me, M27 en M57(ringnevel) zijn prachtig door deze telescoop. Vergeet ook niet M13, je kunt deze bolhoop helemaal oplossen. Ik vind dit 10x mooier dan foto's.

In iedergeval, veel plezier ermee!!
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Werken...
        X