Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe waarnemingen op Terschelling en Vlieland

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe waarnemingen op Terschelling en Vlieland

Heb me volop deepsky gestord, aangezien er ook geen planeten zijn die ik op dat moment kon bewonderen.

Als eerste in het sterrenbeeld zwaan, naar M29 gegaan deze viel me ietwat tegen eerlijk gezegt.

Daarna M57, deze blijft toch een mooi gezicht vanuit een 12 mm gezien, en het blijft toch bewonderings waardig dat de diameter van de ring voor onze ogen klein lijkt, maar dat het toch om een paar lichtjaar gaat.

Daarna M13, nu ik minder reflectie in de buis heb, zijn er ook meer details te zien in de bolhoop, en lijken de sterren op te gaan lossen.

Daarna M31, dit is toch wel mijn favoriet van het hele deepsky verhaal, Ik vindt het zo gaaf om te zien, hoe een stelsel er uit ziet die bijna gelijk is als onze eigen melkweg.

Daarna M45, tja leuk om te zien, maar verder heb ik er persoonlijk weinig mee. Het is wel leuk om te zien hoe de sterren allemaal oplossen in je scoop.

Tja een beetje beknopte uitleg een beschrijving van het hele geheel, maar was eigenlijk bezig om zoveel mogelijk Messier objecten te zien over de gehele avond. Ik wou nog M42 gaan bekijken want orion was al aan het opkomen, maar ja moeheid sloeg toe (volgende keer een kan koffie meenemen.)

Ik heb mijn waarnemingsplek verhuist naar een andere locatie op Vlieland. Op deze locatie heb ik vrij zicht over bijna het hele eiland omdat ik op een hoogte van 30-40 m sta. op een gedeelte van het oosten na. Daar staan een paar bomen en een vuurtoren. Maar desondanks toch een prima zicht.

Zet binnenkort wel een paar foto´s van mijn uitzicht, om verliefd op te worden.
    "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

zoo!! zo'n lijstje ga ik ook doen binnenkort! ik moet zoiezo weer opg ang komen! want ik doe geen reet met dat ding nog mwhaha.. maar dat komt wel weer.. dat lijstje is wel aantrekkelijk om ook te bekijken! dus dat ga ik binnenkort maar even doen! thanx voor de tip

Commentaar

Ga zo door, Arie!
      Kijk anders eens hier:

http://www.deepskylog.be

hoe anderen een beschrijving van een object maken en wellicht kun je binnkort mooie beschrijvingen van jou toevoegen...

En als je het echt te pakken hebt, kun je proberen zoveel mogelijk messiers te gaan bekijken en een leuk certificaat in de wacht slepen. Zie:

http://www.deepsky.be/messier.php

Je krijgt al een bronzen certificaat bij 25 messierwaarnemingen!
      Of noem ik nu allemaal oude koek?
      30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

WOW! Een certificaat!
        *telt zijn zegeningen/eh Messiers*
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Jaja! En als je ze snel invoert op deepskylog en je komt op 2 december naar de deepskyday in Nijmegen, dan krijg je het certificaat persoonlijk overhandigd!
          Ik ook
          30 cm F5 Skywatcher Dobson, 68mm F14.7 en 10cm F5 refractors

Commentaar

Hmmm dan moet ik me maar eens aanmelden.....er staan wel leuke tips op, hoe ik mijn object beter kan beschrijven, en zo meer dingen kan ontdekken.

He Jeffrey kan ik je trouwens ook keer mailen als ik problemen tegen kom met de natuurkunde ??
            "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Ik ga t ook proberen!
              114mm refl. en 70mm refr.
              200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Werken...
              X