Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Meteoriet,de moeite waard?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Meteoriet,de moeite waard?

Goedeavond iedereen

Op zondag 13 februari tussen 21.35 uur 13-02-05 heb ik samen met mijn vrouw en kinderen een vuurbol waargenomen, die naar schatting 50 tot 150 meter vanaf ons waarneempunt de grond in is geslagen. De bol bestond uit een heldere witte bol, met 3 meevallende kleinere delen. Er was geen geluid te horen vanwege de wind, en omdat we in een auto zaten. En er waren ook geen nalichtende sporen te zien. De snelheid was te vergelijken met een vuurpijl die omhoog word geschoten, en op snelheid is(maar dan omlaag). Het was uiteraard al donker, dus er viel niet precies te zien waar de bol terecht kwam. Ik vroeg me af of het de moeite is om naar de restanten te gaan zoeken, omdat de bol in een veld in de westfriesche klei is gevallen, en waarschijnlijk ergens onder de prut legt. Ik had meteen een mail naar http://www.sterrenkunde.nl gestuurd,maar tot nu toe geen responce gehad. Vandaag vond ik dit forum.

Ik heb in photoshop nog even nagemaakt wat wij zagen (ongeveer)
    15 inch Obsession

Waarom denk je dat het is ingeslagen? Je hebt toch geen geluid gehoord.

Commentaar

Als het op een aardige afstand is en het is geen grote meteoriet hoef je natuurlijk geen geluid te horen. + het feit dat ze in de auto zaten. maar als ik jou was zou ik gewoon ff gaan kijken op de plek waar jij dacht dat ze ingeslagen waren. ligt er niks is het jammer.

Commentaar

Volkomen mee eens Duplicate.....trouwens, ieder gesteente in de vorm van Meteorieten of wat dan ook uit de ruimte....is altijd een onderzoek waard.
        Zo kunnen ze te weten komen hoe oud die is, en van waar dat die juist komt (ik ga er vanuit dat de meeste meteoren uit verschillende hoeken van de ruimte een iets wat andere samenstelling hebben??)

Commentaar

Meteorieten reizen natuurlijk de hele ruimte door, dus komen niet van een vaste plek. Alhoewel ze wel ergens 'gevormd' zijn natuurlijk, maar ik denk niet de NASA een database heeft met informatie over alle uithoeken van de ruimte.
          But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Ik zou zeker wel gaan kijken, wie weet vind je iets heel bijzonders. Maar ja het kan ook altijd nog iets zijn wat uit een voertuig valt welke in zich toen in de lucht bevond.

Commentaar

Paul Geplaatst: Zo Feb 20, 2005 12:48 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik zou zeker wel gaan kijken, wie weet vind je iets heel bijzonders. Maar ja het kan ook altijd nog iets zijn wat uit een voertuig valt welke in zich toen in de lucht bevond.

Je bedoeld hiermee een ijsblok afkomstig van het ene of het andere vliegtuig waar ze de wc hebben geledigd :P

Naar mijn weten is er nog nooit melding gemaakt geweest van een ijsklomp die in stukken naar beneden komt en die dan nog eens een helder licht gaat afgeven.

Hou het dus maar op een meteoriet

Commentaar

Heb ik gezegt dat het een ijsblok moet zijn? 8) Er is vaak genoeg iets vanuit de lucht gevallen wat van een vliegtuig oid kwam.

Commentaar

Ik weet dat er regelmatig een ijs brok van een vliegtuig naar beneden valt...

Ik bedoelde dat zulke ijsbloken naar mijn weten geen licht gaan afgeven en meestal komt dat in 1 stuk en niet meerdere...heb je hem nu :lol:

Commentaar

Ijsblok ? Mja misschien bij sneeuw of hagel vormt zich een ijsblok op een vliegtuig wat naar beneden komt. Mnee die geeft idd geen licht haha. Waar zou Borg zijn??

Commentaar

Ja-ren geleden is er een grote meteroriet in stukken naar beneden gekomen boven een plaatsje in Engeland en ze gingen op zoek met metaaldetectoren en vonden nog een hele hoop brokstukken.
                      Dus misschien is het wel aan te raden om met een detector en een schep op pad te gaan, als ik zelf wist waar het gebeurde in de buurt had ik allang gezocht met een detector.
                      Maar dan moet het natuurlijk wel een ijzer-nikkel meteoriet zijn andrs help een detetector ook niet veel

Coin
                      Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                      Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Hoe kan een ijsblok licht geven? het is toch van water gemaakt en water kan nu eenmaal niet branden. ???:

Commentaar

Een ijs blok geeft wel licht omdat het zonlicht er word op weerkaats.

Commentaar

In het donker? :banghead: Maar goed dat zou alsnog mogelijk zijn als de zon aan de anderkant van de aarde het ijs zal belichten. Maar dat moet dan tijdens of na zonsondergang zijn anders lukt dat niet.

Commentaar

Werken...
                            X