Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemens nop Italie (100km boven Rome)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemens nop Italie (100km boven Rome)

Gisteravond om ca 10.00 zag ik voor het eerst in mijn leven schorpioen
    We zitten hier op de 42e breedtegraad en dat is net het verschil tussen zuidelijke messiertjes pakken of niet. Eerst genoten met de verrekijker van de 2 sterrenhopen in schorpioen (M6 en M7). Later heb ik deze met de C8 nog bekeken,maar ik kwam er achter dat het echte verrekijkerobjecten waren.
    Voor alle duidelijkheid: Italianen houden van lantaarnpalen. Maar ondanks deze irritante vervuiling kon ik de boogschuttermessiers bijna allemaal zien. Ook M17 (of is dat geen boogschutter meer).? Het mooiste voor mij nieuwe object vond ik M22. Lijkt erg veel op M13, alleen had ik het idee dat ie nog helderder was. Ondanks dat ie op 23 graden stond.
    M8 was fenomenaal mooi, vooral niet te veel vergroten. Een UHC filter deed wonderen voor de structuur, maar haalt het open sterrenhoopje wel wat weg.
    Meer volgt.
    Tot zover waarnemens Nop 13 augustus 2006
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Wauw nop, leuk dat je zo veel nieuwe dingen heb kunnen zien! Jammer van de lantaarnpalen..

Is de vakantie buiten het sterrenkijken ook goed? Of ben je alleen maar naar Italie gegaan omdat je schorpioen nu eindelijk wilde zien ..
    I (L) MY LB!

Jij bent gek Brazilliaanze hakkebar!

Commentaar

Goed he, die omgeving van Schutter en Schorpioen! Ik vond M6 of M7 (welke van de twee was het nou ook alweer) door de verrekijker bijna net zo mooi als M11 door de telescoop. M22 is inderdaad prachtig, volgens mij moet ie met wat mazzel ook vanuit Nederland zichtbaar zijn.

Probeer de Trifidnevel en de Omeganevel ook te spotten, die moeten prachtig zijn zo hoog boven de horizon door een C8.

Ben benieuwd naar je volgende ontdekkingen; blijf ze posten!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Je gaat me toch niet vertellen dat je je eigen sterrenbeeld nog nooit had gezien he.

Maar heb je wel lekker weer enzo?

Veel plezier nog daar!!
        Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Volgende starparty in Italie?
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Ja, Ja, Ja!!

Ik wil!!
            Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

ik sta hier onder het balkon van een italiaan met lekkend internet. het is te slecht weer. misschien vanavond nog. gisteravond vijf minuutjes helder. totdat een italiaan zijn nieuwe digicam liet zien. het flitste alle kanten op. joechee! groeten uit heet midden italie. pizza is fijn. vierde dag op rij.
              dit is mijn waarnemenschecklist:
              Lage messiers
              Schorpioen
              m69
              m19
              m62
              m4
              m80
              M 6 x
              m7 x
              Boogschutter
              m69,
              m70
              m54
              m55
              Capricornus
              m30
              en de komeet. gegroet allen!
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wow, goed gedaan!
                Sommige zijn zo goed als onmogelijk vanuit Nederland. Het laagste wat ik tot nu toe gehaald heb is M69 op 8 graden boven de horizon.

fijne vakantie verder!

Commentaar

Werken...
                X