Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Raar vliegtuig, meteoor of satelliet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Raar vliegtuig, meteoor of satelliet?

Gister was het te warm om te slapen, dus de tuin in en de zomersterrenhemel verkennen.

Om 23.27 uur zag ik een rare meteoorachtige licht. Licht dat dun begon en dan groter werd en verdween (zoals meteoor), maar wat opviel is dat het contstant bleef herhalen. Het licht begon bij sterrenbeeld Lier en eindigde bij ongeveer Perseus (toen uit zicht bij mij)(van zuidoost naar noordoost).

Ik woon tussen twee vliegvelden, dus weet het wel te onderscheiden van een vliegtuig. Satellieten zijn meestal lichtpuntjes dat in een rechte lijn beweegt, maar een meteoor...

Weet iemand wat dit is?

Forumleden die de beschikking hebben over zo'n handig satelliet tracking programma zullen je kunnen vertellen of het uberhaupt een satelliet was, maar als dit het geval blijkt te zijn: een roterende satelliet kan een verklaring zijn. Een beetje hetzelfde effect als een discobol, waarbij zonlicht periodiek jouw kant op gereflecteerd wordt door verschillende panelen op de satelliet.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Heeft er niemand van het forum dit gezien:

http://www.klaas-jobse.net/cyclops/All- ... arkweb.jpg
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Had gisternacht wel een stuk of 3 kleine meteoren gezien rond 11 uur en rond 12 uur wel een heldere... dus...
        Of all the things I' ve lost...
        I miss my mind the most...

Commentaar

Origineel geplaatst door Jefke
          Heeft er niemand van het forum dit gezien:

http://www.klaas-jobse.net/cyclops/All- ... arkweb.jpg
          Zo helder was het niet. Het was rond de magnitude 1 (Iets zwakker dan sterren grote beer)

Hij ging trouwens ook zeer langzaam

Commentaar

Werken...
          X