Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wie heeft dit nog meer gezien!!!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wie heeft dit nog meer gezien!!!!

Hallo. Ik heb net de hond uitgelaten en ik liep naar het oost - zuid oosten en zag een HELE HELDERE METEOOR?!?!

hij was dus in het oost / zuid-oosten te zien en begon in de buurt van de poolster en eindigde tot een schoorsteen van een huis voor me!!

Ik heb het waargenomen rond 22.50 uur.

wie oh wie heeft dit nog meer gezien??

groetjes niels
    Of all the things I' ve lost...
    I miss my mind the most...

Het zal een sporadische meteoor (geen zwermen in de buurt van de poolster op dit moment) geweest zijn, ik heb hem in ieder geval niet gezien.

Commentaar

Heb ook niets gezien, maar toen je het zei moest ik even nadenken. De reden waarom is dat ik me plots bedenk een onnatuurlijk heldere meteoriet gezien en gefotografeerd te hebben. Helaas en ook gelukkig besef ik me dat het een droom was. Gelukkig omdat het allemaal zó helder was dat het het einde van de wereld zou betekenen.

Toch leuk dat je me helpt herrinneren, was een mooi uitzicht!
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
        Heb ook niets gezien, maar toen je het zei moest ik even nadenken. De reden waarom is dat ik me plots bedenk een onnatuurlijk heldere meteoriet gezien en gefotografeerd te hebben. Helaas en ook gelukkig besef ik me dat het een droom was. Gelukkig omdat het allemaal zó helder was dat het het einde van de wereld zou betekenen.

Toch leuk dat je me helpt herrinneren, was een mooi uitzicht!
        Een visioen! Eric Julien had ook zo droom! We gaan eraan!!!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik hebhet misschien gezien. En zo niet dan heb ik wat anders gezien (logisch he? :P )

Ik keek gisteravond, volgens mij ook rond die tijd naar boven. Ik zag een heldere stip en die bewoog. Het ging echt met de snelheid waar het ISS ook mee overging. Alleen het was niet zo helder. Ik dacht eerst aan een sateliet, maar volgens mij ging ie daarvoor veel te snel.

Commentaar

Origineel geplaatst door Am|cA
            Ik hebhet misschien gezien. En zo niet dan heb ik wat anders gezien (logisch he? :P )

Ik keek gisteravond, volgens mij ook rond die tijd naar boven. Ik zag een heldere stip en die bewoog. Het ging echt met de snelheid waar het ISS ook mee overging. Alleen het was niet zo helder. Ik dacht eerst aan een sateliet, maar volgens mij ging ie daarvoor veel te snel.
            toevallig, ongeveer 5 minuten voordat ik de 'meteoor'?? zag, zag ik ook iets overkomen :S ik dacht eerst aan het iss maar toen opeens maakte het een grote bocht en zag ik lampjes aan de zijkant knipperen
            ( vliegtuigen.... )

Commentaar

Ja daar had ik dus ook aan gedacht. Vandaar dat ik het in de gaten hield. Maar het knipperde niet!Ik heb 'm nog gevolgd met mijn verrekijken (haha jaja) maar daar zag ik duidelijk dat het geen vliegtuig was. En het ging echt snel! Misschien toch een sateliet?

Commentaar

Alles over satellieten kun je terug vinden op http://www.heavens-above.com Type je woonplaats in en je ziet wanneer welke satelliet zichtbaar is, dus ook de Shuttle en ISS. Vergeet de Iridiums niet, super helder soms!
                Carpe Diem

Commentaar

Ik denk dat het een schip van de Galactische Federatie is, vanuit Niburu naar ons gekomen om in Zuidlaren de First Contact voor te bereiden....
                  This person attempts not to panic, with the aid of several towels.

Commentaar

Ja, als ze het in het nuchtere zuidlaren geloven, dan moet de rest van de wereld een makkie zijn

Er zit dus wel degelijk een theorie achter!!
                    SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
                    Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Kan het zijn dat je een Iridium Flare gezien hebt ????
                      "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

M'n broer heeft het ook gezien op dat tijdstip! die riep het naar me toen ik helaas in de huiskamer zat

Een heel helder licht, hij beschreef het als een blauwe groensige kleur, en was ongeveer in het oosten te zien.

Commentaar

Origineel geplaatst door Frank_
                          M'n broer heeft het ook gezien op dat tijdstip! die riep het naar me toen ik helaas in de huiskamer zat

Een heel helder licht, hij beschreef het als een blauwe groensige kleur, en was ongeveer in het oosten te zien.
                          JA!! DAT BEDOEL IK 8)

Commentaar

Ik zag precies hetzelfde, alleen dan gisteravond..
                            Ik zag het in het zuid zuid oostelijke richting en het ging van de zwaan naar beneden, een heel mooi gezicht

Het was redelijk fel, maar als jullie em ook hebben gezien op de zelfde plaats alleen een dag ervoor, dan is het waarschijnlijk een satelliet. denk ik..

maja iig cool om te zien
                            Roses are red, violets are blue

I'm schyzofrenic, and so am I

Commentaar

Ook gezien. Zo helder dat ik haast een *plons* verwachtte nadat-ie over het duin verwenen was.

,xtG
                              .tsooJ
                              Ich bin ein Kollaser.
                              http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Werken...
                              X