Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bussloo 1 julli 2006 01.00 MEZT

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bussloo 1 julli 2006 01.00 MEZT

Spontane kijkavond gehad bij Roel en zijn vriendin. Roel had een veldje opgezocht waar we meteen vanaf gejaagd werden door de landeigenaar. Dus op naar het veldje van Sterrenwacht Bussloo. Met een buslading Dobsons, C8'en en Newtons kwamen we daar aanzetten om het Bussloose stof op te doen waaien. Het was redelijk helder, alleen werd het zoals verwacht niet donker.
    Gisteravond toch M8 gezien! Notabene door de Zeiss DDR kijker. Bedankt voor het opzoeken Roel! En Oja. Al de vooroordelen van norse types op sterrenwachten met een hoop grootspraak werden helaas weer bevestigd. Maar dat mocht de pret niet drukken! Vooral met de gigantische opening van Ko en een binoviewer waren de blikken fenomenaal.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Zoeen Bino heeft mij niet goed gedaan IK WIL ER OOK EEN !!

Wat een super beeld geeft dat! voor me gevoel leek het wel of de kijker 2x zoveel licht gaf ten opzichten van 1 oog . M11 was helemaal geweldig met een soort 3d effect. m13 was als op een foto.

Ik ga me foto spul verkopen en fotos kijken in me dobson.

Commentaar

Re: Bussloo 1 julli 2006 01.00 MEZT

Origineel geplaatst door Nop
      om het Bussloose stof op te doen waaien.
      Nop, wat omschrijf het toch weer beeldend!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Roel... die foto... SUPER!!!!! Hahahaha. Ik vraag het echter wel even voor de zekerheid, het is toch een parodie op Mirandas foto??

Jammer Nop dat ze daar nors zijn, het is namelijk het meest dichtbij voor mij. Ze zullen trouwens wel niet blij zijn daar, net nu vanavond de Shuttle overvliegt stampen vele jongeren de grond kapot, klinkt er een dikke bass de hele avond en zullen showlichten de seeing verergeren.
        "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
        - Roel & Steem, 2019

Commentaar

ik vind hem anders helemaal niet zo leuk steem! nu moet ik weer wat anders gaan verzinnen :S

Commentaar

Ik vind die van Miranda toch wel ietsje mooier.. En kun je Roel niet aanklagen Miranda???

Vervelend dat het vooroordeel weer bevestigd is Nop. Wij zullen toch als AstroStarters een nieuwe generatie neer moeten zetten, waardoor het vooroordeel weggepoetst wordt!

Commentaar

Ach, misschien hebben we het net niet getroffen. Wel aardige lui, maar sommigen waren ronduit irritant en erger: denigrerend.
              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                Ach, misschien hebben we het net niet getroffen. Wel aardige lui, maar sommigen waren ronduit irritant en erger: denigrerend.
                Hoor ik hier de jaloerse reactie van iemand zonder Takahashi, Nop?
                Trouwens, heb je niet toevallig een paar leuke sfeerplaatjes geschoten? Want gezellig was het dankzij ons Astrostarters uiteindelijk wel! Ikzelf heb in ieder geval weer een paar nieuwe wazige vlekjes gezien en M13 kon niet mooier dan met de bino door de Dob van Ko. Dat smaakt naar meer!
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

[quote="Nightsky"]Zoeen Bino heeft mij niet goed gedaan IK WIL ER OOK EEN !!

waar heb je door gekeken dan?
                  Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

Origineel geplaatst door M15
                    Origineel geplaatst door Nightsky
                    Zoeen Bino heeft mij niet goed gedaan IK WIL ER OOK EEN !!

Ja ik kon me al niet voorstellen dat ie dat met een oude DDR kijker zag :S
                    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door M15

Een van de personen daar had een denkmeier
                      bino.

Deze hebben we een tijdje gebruikt op me 35cm dobson .

Commentaar

Nop heeft toch nog een binoviewer te koop staan nightsky?
                        Of wil je nu persee een Denkmeier?
                        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
                          Nop heeft toch nog een binoviewer te koop staan nightsky?
                          Of wil je nu persee een Denkmeier?
                          Nee niet speciaal de denkmeier, ze zijn wel erg duur
                          Die van nop wil ik wel eens testen, Ook al heb ik liever een 2" versie . b.v de baader max bright

Commentaar

Origineel geplaatst door Maantje Miranda
                            ik vind hem anders helemaal niet zo leuk steem! nu moet ik weer wat anders gaan verzinnen :S
                            Ik heb wel een ideetje…

,xtG
                            .tsooJ
                            Ich bin ein Kollaser.
                            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Ik wilde nog even kwijt dat zowel M35 en M22 met een denkmeier binoviewer op de Dobson van Ko het meest spectaculaire is (qua deepsky) wat ik ooit gezien heb!

Commentaar

Werken...
                              X