Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

En wat heb ik toch waargenomen?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

En wat heb ik toch waargenomen?

Tonnie brengt mij op een idee.
    Dank je wel Tonnie.

Sinds mijn kindertijd ben ik al geinteresserd in de sterren.
    Toen ik een jaar of 25 was stond ik op het balkon van mijn woning in Hellevoetsluis. Ik kon uren naar boven kijken in de hoop dat ik iets speciaals zou zien.
    Op een gegeven moment zie ik naar het zuiden een heldere ster van kleur veranderen. Hij trok mijn aandacht omdat het iedere keer een andere kleur leek te zijn.
    Na een aantal minuten kijken, werp ik een blik naar rechts. niet veel later zie ik vanuit mijn ooghoeken een soort van flits welke uit de buurt van die ster kwam. Het was geen oogverblindende flits maar gewoon of iemand een aansteker in de nacht aansteekt.
    Op dat moment kijk ik naar die ster, en weg was hij.
    Een aantal jaar later ben ik bij een sterrenwacht in Brabant en heb dat verhaal verteld.
    Ik had het idee dat die man me niet geloofde.
    Volgens hem zou het een (ik citeer) ontplofte ster kunnen zijn geweest.
    Maar dat was onwaarschijnlijk.

Hebben jullie misschien suggesties?
    Ik heb geen enkel idee waar hij ongeveer gestaan had.
    Misschien wordt dan eindlijk mijn vraag beantwoord.
    Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Maar ik weet zeker dat het geen ontplofte ster is!!

Een ster ontploft relatief langzaam. Het is niet 1 keer weg. En al onploft een ster dan zou het veel helderder worden. Een supernova, maar dat is een heel ander vehaal.
    - Skywatchter 150 mm F5 Newton
    - EQ3, aandrijving + poolzoker
    - Bresser 10x50
    - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Die opvlamming kan in verband worden gebracht met een iridiumflare.

Misschien was die ster Sirius, die knippert nogal. Misschien zag je er als kind steeds andere kleuren in.

Commentaar

@Marijn:

Ik was een jaar of 25.
        En ik stond naar het zuiden te kijken.
        De deur naar het balkon stond open dus het was ook niet koud. In iedergeval geen winter.

Dus dat zou het ook niet kunnen zijn.

Commentaar

Oh ik dacht dat je zei 25 jaar geleden. Foutje van mij :P

Maar die iridiumflare zou weleens goed kunnen. Heb ik vannacht nog gezien. Misschien weet je nog hoe het eruit zag en kun je door naar een iridiumflare te kijken, bepalen of dat de lichtflits was. (http://www.heavens-above.com/main.as...3&Alt=1&TZ=CET --> kijk bij de iridiumflares en kijk of er vanavond eentje bij jou is. hij staat op jou woonplaats ingesteld)

Commentaar

Toen was ik nog 12 jaar..

Commentaar

Anders vraag je het op niburu.nl. Daar hebben ze voor alles een verklaring! :P

Commentaar

Anders vraag je het op niburu.nl. Daar hebben ze voor alles een verklaring!

WHOEHAHAHAHAHA..

Het was een meteoriet die insloeg op een ster..
                En het verkleuren daarvoor was omdat die ster hem voelde aankomen.

Whoehahahaha..

Commentaar

Leuke grap maar laat mij er voortaan buiten Japie!
                  [url=http://carshownet.com]video[/url]

Commentaar

Ik ga je er toch weer bijhalen Tonnie
                    Deze grap was op basis van wat Marijn schreef en heeft verder niets met mijn verhaal te maken.

Ik weet tot op de dag van vandaag nog steeds niet wat het was.

Dus als mensen zijn die hier een verklaring voor hebben. GRAAG!

Commentaar

Iridium flare
                      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

kan het niet zijn dat die ster niet weg was maar gewoon een ander soort licht erop viel waardoor je hem niet meer zag? en die flits gewoon toeval was?
                        of dat je zo in die flits had gekeken dat je een blinde vlek had en daardoor de ster niet meer zag

Commentaar

Werken...
                        X