Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat heb ik toch waargenomen?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat heb ik toch waargenomen?

Ongeveer 10 jaar geleden bij zonsondergang heb ik een grote planeet (???) waargenomen bij het fietsen over de dijk langs de maas. Het had een rode gloed en de zon zou er schat ik 6x inpassen. Een echt grote bol dus. Hij stond laag in het westen. Jaargetijde voorjaar of zomer ( ik had geen jas aan).

Tot op de dag van vandaag kan ik eigenlijk niet verklaren wat ik toen had waargenomen.
    [url=http://carshownet.com]video[/url]

Nou er zijn geen hemellichamen die groter lijken dan de zon. Enkel de maan is evengroot.

Waarschijnlijk heb je een luchtballon gezien.

Commentaar

Misschien de maan tijdens opkomst of ondergang? Dan lijkt hij groter en heeft hij een rode gloed.

Commentaar

dat heb ik ook eens gezien! hij was echt megagroot...toen was ik nog klein en nog niet geinteresseerd in de astronomie..maar dat vond ik toen wel gaaf :lol:
        [url="http://www.beeropia.nl/"]http://www.beeropia.nl/[/url]

Commentaar

Ik denk persoonlijk dat het de opkomende maan is, dan is deze namelijk rood en groot.

Commentaar

Hij heeft heel waarschijnlijk een hallo van de zon gezien.
            Mist de juiste atmosferische omstandigheden kan het al eens gebeuren dat de zon een dubbel zon lijkt.
            Dit heeft gewoon te maken met de weerkaatsing van de zon tegen de lucht, ijsdeeltjes etc..

Hierdoor ontstaan er ook al eens wilde verhalen over de zgn planeet x.
            Geen planeet x maar gewoon een weerspiegeling van onze eigenste zon.

Commentaar

ja tonnie, jij hebt de maan waargenomen, bij opkomst of ondergang. het is een ontzettend mooi ritueel en dan is de maan idd super rood en heeel groot..
              ik zit hier aan de zee dus ik heb altijd zonsondergang, maar op de vakantieplek waar we in frankrijk altijd heen gaan, kijk ik hier 3.5week naar. zo mooi! daar gaat namelijk de zon niet onder in het water, maar komt de maan op als het nacht is.
              nou je weet niet wat je ziet!!
              een heeeelllee grote donkerrode bal die de zee uitkomt en het blijft donker, das echt haast nog mooier dan een zonsondergang! niet te geloven! ik ga het over 4 weekjes weer waarnemen en heb er nu al zin in!

Commentaar

Als de maan een ronde bol (dus volle maan) is, komt ze boven de horizon op het moment dat de zon ondergaat en gaat onder als de zon op komt. Het is dan dus niet donker. Je kan dus nooit een grote ronde bol in het donker waarnemen.... Misschien een paar dagen voor of na volle maan, maar dan zal het toch nog wel schemeren denk ik.
                "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Een luchtballon die gaat landen lijkt mij de meest logische verklaring, net zoals Demonfreak al zei.
                  Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                  http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

nee het is heel vaak echt al donker, dan ben k allang bezig met waarnemen van de sterren en dan komt uit de zee de grote rood oranje bol zetten ik kan je vertellen, het is super mooi!

Commentaar

Dan blijft er nog maar 1 verklaring over: Niburu!!!!
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik blijf op het gezegde, een spiegelbeeld van onze zon.
                        Het was met een ondergaande zon, het westen..kan bijna niets anders geweest zijn.

Commentaar

Maar een opkomende maan, daar past toch niet 6 keer de zon in?

Commentaar

Neen id freek, daar kan de zon geen zes keer in.
                            Een weerspiegeling van onze zon zou dus eerder zijn.
                            De weerspiegeling van de zon word geprojecteert op onze atmosfeer, en hierdoor lijkt de zon zo gezegd vele keren groter dan normaal.

Ik heb daar, ondanks dat het een uizonderlijk fenomen is onlangs enkele plaatjes en info over gelezen, anders zou ik niet voet met stuk houden.

Zo snel ik die info weer heb met plaatje plaats ik de link wel even.

Commentaar

Ik denk dat het een ufo was.
                              Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                              http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
                              X