Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

jupiter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Steem
    antwoordde :
    Dat moet je even een goede kaart van Jupiter zoeken, met de banen en posities van in ieder geval de 4 Galile´sche manen erop. Pak ook even een mooie sterrenkaart erbij. Staan er op de plek van die 2 hemelobjecten op je kaart geen sterren/sterrenstelsels dan zijn het hoofdstwaarschijnlijk 2 manen.

Een leuke link voor je is misschien http://www.heavens-above.com. Registreren is compleet gratis en je krijgt echt geen spam of iets dergelijks. Je kunt er je woonplaats invoeren, die hij vervolgens onthoudt. Dan kun je naar bijvoorbeeld 'whole skychart' gaan waar je een up-to-date sterrenhemel te zien krijgt vanuit jouw woonplaats inclusief de planeten.

Laat een reactie achter ::

• ArieV
    antwoordde :
    Mars staat in het sterrenbeel Tweelingen, hij is nu een stuk minder duidelijk zichtbaar als een halfjaar geleden.
    Je kunt hem vinden bij de voeten van de Tweelingen, als een klein rood steretje met een magnitude van +/- +2. Mars gaat onder tegen 1:30.

Gebruik je een reflactor telescoop, want alle maantjes van Jupiter stonden links, voor jou met je refractor(newton) rechts.

Laat een reactie achter ::

• zwijnie
    started a topic jupiter

jupiter

Langzamerhand krijg ook ik er wat meer handigheid in.

Hedenavond heb ik saturnus kunnen bekijken, duidelijk zichtbaar.
    Toch heb ik hem 2 weken geleden beter kunnen zien dan nu.

Tevens ben ik opzoek gegaan naar Jupiter.
    Ook deze had ik redelijk snel te pakken.

Op Jupiter zag ik 2 gekleurde ( bruine/rode ) ringen.
    En rechts boven jupiter 2 sterren. Of dit 2 van zijn manen geweest zijn weet ik niet maar ze bleven wel exact op de zelfde afstand van Jupiter.

Mars heb ik gezocht maar niet gevonden, misschien was ik te vroeg of te laat.

Ik ben de avond begonnen met de maan, wat een kraters.
    En nu niet alleen aan de rand zoals de vorige keer.

Ben wel weer tevreden over deze avond.

Ik heb nog geen volg motoren op de montering, maar die komen er wel.
    Door steeds te moeten draaien krijg je beweging, dus onscherpte.
    Tevens is het knap lastig om, de hele tijd te blijven volgen.

Ik zou alleen nog wel eens willen weten of die 2 "sterren" manen van jupiter waren.
Werken...
X