Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

10000ste voorwerp vastgelegd!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

10000ste voorwerp vastgelegd!

Sterrenstelsel IC55 in Pisces, 00:51:42 +07d43m00s, 14" SCT @ 168x / 29', 21 januari 2020 in de Franse Ardennen.

Een erg zwakke, noord-zuid uitgerekte gloed, gelijkmatig fel. Met AV subtiel feller in een in dezelfde richting uitgerekt centraal deel. Met AV is de extreem zwakke kern zichtbaar.
    Ten ZO staat een mag. 13.5 ster. Het zwakke, uitgerekte stelsel PGC1328284 ten ZO is niet zichtbaar.

Waardering 3/10.

Spectaculair? Nee. Maar wel het tienduizendste individuele object waarvoor ik sinds het jaar 2007 een waarneming heb vastgelegd. En daarom denk ik het vermelden waard :-)
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Tienduizend!!??? Wow, da's wel een mijlpaal inderdaad. Gefeliciteerd!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

10.000 verschillende objecten is inderdaad heel erg veel, en dan nog vastgelegd ook. Ik denk dat het merendeel van de waarnemers niet eens aan de 10.000 komt als ze al hun waarnemingen meetellen, dus bijvoorbeeld 100x M42 etc.
      Dus duidelijk gefeliciteerd, dat moet een goed gevoel geven!

Heb je ook een lijstje met aantallen per soort object? Dus xx open sterrenhopen, xx melkwegstelsels etc.

Commentaar

Origineel geplaatst door GuusGilein Bekijk bericht
        Heb je ook een lijstje met aantallen per soort object? Dus xx open sterrenhopen, xx melkwegstelsels etc.
        Op deze pagina van mijn website staan de totalen, maar die moet ik op het moment dat ik dit bericht plaats nog bijwerken. De site gaat binnenkort overigens tijdelijk offline in aanloop naar de publicatie van de nieuwste edities van mijn waarneemgidsen, CSOG 2.3, (hopelijk) eind maart.

Commentaar

Dat is een respectabel aantal, gefeliciteerd met deze mijlpaal

Is het ook je doel om zoveel mogelijk individuele objecten te bekijken? Of is het meer een gevolg van...
          16 inch F/3.8 & 10 inch F/4.8 Sumerian Alkaid op EQ-platform / SW Heritage 130 / 16 x 70 bino / www.deepskysketch.com

Commentaar

Origineel geplaatst door cloudbuster Bekijk bericht
            Is het ook je doel om zoveel mogelijk individuele objecten te bekijken? Of is het meer een gevolg van...
            Het is niet mijn doel om zoveel mogelijk te zien, maar iedere keer dat ik achter mijn telescoop zit wil ik wel objecten waarnemen die ik nooit eerder bekeek. Dus uit het een volgt het ander.
            Dat, en een compleet uit de hand gelopen waarneemplan waardoor het vaak hard gaat. Daardoor gemiddeld ruim 50 objecten per waarneemsessie, waarvan gemiddeld ruim 40 objecten die ik niet eerder zag.

Commentaar

Waarom is de naam van dit draadje gewijzigd? Als het geen "Waarneemverslag" mag heten, kan het dan “Tienduizendste individuele object waargenomen" zijn? Dank.

Commentaar

Damn, ik zit nog niet eens aan 10 objecten

Gefeliciteerd met deze mijlpaal!

mvg
                TS 150/750 + Skywatcher EQ5

Commentaar

Heb je enig idee of je alle William Herschel objecten hebt gezien?
                  Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Origineel geplaatst door Jef De Wit Bekijk bericht
                    Heb je enig idee of je alle William Herschel objecten hebt gezien?
                    Ik heb ongeveer 1700 Herschel DSO's gezien. Maar de H400, HII en H3 heb ik geen van allen compleet gezien omdat ik niet of nauwelijks planmatig objecten waarneem onder de 40 graden elevatie.

Commentaar

Werken...
                    X