Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

La Palma 2019 - What’s in a name?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door scorpio Bekijk bericht
    Ah,... leuk.

Groeien hard,... die bomen op La Palma.
    waaaat!? Zijn dat die avocadobomen??? Die zijn in 10 jaar enorm groot geworden!

*vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Lekker verslag, mooie belevenissen weer.

Commentaar

Heerlijk, goed leesbaar verslag, gave impressie!
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Sjonges sjonges, wat een sfeervol verslag. Brengt zoveel mooie herinneringen terug - dank je!!
          -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Bedankt voor de complimenten en felicitaties allemaal.

Hyperion - Dankjewel. Maar hij had nooit zo lekker gesmaakt zonder die prachtige setting die bkapitein had gecreŽerd.

Harro - Het mooiste riviertje ter wereld... daar zeg je zo wat. Heerlijk koel en helder water na een lange wandeling in de volle zon met zoń uitzicht verdiend die titel wel!

bkapitein - Ja, ik was ook blij dat ik er deze keer bij kon zijn. Dat maakt de pijn van de vorige keer een heel stuk dragelijker!

scorpio - Pfoe, ik wist dat het begroeider was maar dat het zo extreem was, was ik echt vergeten. Komt zeker door die extra bewatering zie ze gekregen hebben van ons.
            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Wat een leuk verslag om te lezen en wat krijg ik hier zin van om weer een avond/nacht waar te nemen. (Kijkt door het raam naar het dichte wolkendek)

Mag ik een heel Hollandse vraag stellen? Wat bedragen de kosten zo ongeveer voor zo'n trip? Ik zie dat jullie ook allemaal koffer dobsons hebben, die heb ik helaas niet, maar ik las iets over het huren van een kijker?

Bedankt voor het mooie verhaal!

Cheers

Commentaar

De vlucht is heel erg bepalend voor de totale kosten en het helpt ook als je niet alleen bent zodat je wat kosten kan delen. Een tweepersoons huisje kost je ergens tussen de 350 en 400 voor de eerste week. Voor 150 euro huur je daar een auto bij. Ga je dus met zijn tweeŽn kost je dat 250 a 275 euro per persoon. Voor boodschappen, benzine en een keer uit eten waren we voor de hele week 125 p.p. kwijt. Dat is exclusief de kosten voor de snacks/drankjes op Schiphol of in het vliegtuig (want die zijn peperduur en hebben we niet vanuit de pot gedaan). Je zit dan op bijna 400 p.p. exclusief de vlucht. Die prijs varieert nogal en ligt in de meest gunstige gevallen rond de 200 a 250 euro maar dat is dan zonder extra bagage. Ik was dit jaar iets van 375 kwijt voor de heen- en terugvlucht met 50kg bagage. Totaalbedrag lag dus op 775 euro voor een week.
                ​​​​
                ​​​​​​Huren van een kijker kan bij Athos maar dat is echt zwoegen om daar goed contact mee te krijgen heb ik begrepen. Hoewel de eigenaar heel aardig is en mooi materiaal heeft is het geen zakenman.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Aah bedankt voor de uitleg, die kosten vallen nog alleszins mee moet ik zeggen. Zeker als je ziet wat voor een mooie week je er voor terug krijgt...

Qua telescoop is het wel een dingetje dan, misschien eerst maar eens een weekend dichterbij huis dat met de auto af te rijden is, haha.

Nogmaals dank voor het leuke verslag!

Commentaar

Leuk om te lezen, en vooral om bij weg te dromen.
                    Straf dat jouw waarnemingen al op DeepskyLog staan, ik moet mijn schetsen van april nog afwerken..
                    I don't pretend to understand the Universe - it's a great deal bigger than I am.

Commentaar

Inspirerend verslag, dank voor het delen.
                      Celestron AVX, 8" Edge HD. TS 102 ED F7. Skywatcher Startravel 120 F4.
                      EQ-5. Celestron 15x70

Commentaar

Mooi verslag zeg. Ik zat in die tijd in de Eifel op -mijn- bergje......
                        200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Juist, fantastisch verslag, zo was het…

Voor de rekenmeesters: ik heb uiteindelijk €335,- betaald voor zes nachten een 50cm alu-Dob vol carbon met filterslide plus praktische Berlebach-waarneemstoel. Niet gratis, maar voor je lievelingshobby incidenteel best te doen (ongeveer de helft van de prijs van een topoculair waar je in Nederland toch niets aan hebt... ). Athos was inderdaad moeilijk bereikbaar in die zin dat ze vrijwel niets schriftelijk/per mail deden. Het was dus een gok, maar ik had het gevoel dat ik als halve Duitser een snelle klik met hem had, hetgeen zaken enigszins bespoedigde. Superaardige vent, en een bezoek aan zijn compound is beslist de moeite waard. Je kunt daar overigens ook huisjes huren met gebruik van de 25" dob, dus wie weet... Want verslavend is het wel zo'n grote dob onder de La Palma hemel...

Commentaar

Werken...
                          X