Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Batman!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Batman!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_0294.PNG views: 0 grootte: 340,2 KB id: 1423417

Geweldig!!!!!! Ik weet niet hoe je een verslag doet, maar dit is wat ik heb gezien zojuist. Weer heel speciaal voor mij! En mijn super goedkope stander werkt echt super, het waaide en alles bleef stil!!!! Ik kon het echt goed zien en zag het verschil in helderheid en was verwonderd over de synchronie van de W.

Ik vond het echt weer heel speciaal en dit gaat mijn herkenningspunt worden in de toekomst!!!!! En ik wou echt heel graag tekenen maar heb daar nog niets voor, maar wou dat echt heel graag doen om te laten zien hoe mooi het is, het is echt heel mooi om te zien!

https://www.youtube.com/watch?v=dA4EzDqsh7A

Ik kan nog niet schetsen, maar zo even wat ik ongeveer heb gezien. Hoe meer helder, hoe groter het rondje, de bovenste was een twijfel merk ik nu, weet het niet exact omdat het wat raar was voor mijn idee. Wellicht iets met turbulentie van de lucht, of omdat het aan de rand van mijn verrekijker zat. Ik zag nog wel meer, maar kan dat nu niet meer voor de geest halen en heb mij gefocust op dat wat ik als patroon kon herkennen. Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_0295.JPG views: 0 grootte: 1,90 MB id: 1423421

Edit 3:48 : Dit is hem...... Het ziet er alleen een beetje vertekend uit in Stellarium nu ik het bekijk, mijn schets komt echt beter in de buurt van wat ik heb gezien.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Schermafbeelding 2019-07-28 om 03.46.08.png views: 0 grootte: 47,1 KB id: 1423423
    Last bewerkt door Project Core; 28-07-19, 02:49.

Commentaar

Cassiopeia?
      Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Commentaar

WOW!!!!! Vanwege haar ijdelheid werd Cassiopeia ondersteboven geplaatst. !!!!!!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cassiopeia_(mythologie)

Edit 04:15 : Ondertussen zag ik zojuist allemaal stralenkransen op de maan en heb nog nooit zoveel zelf gezien. Alsof ik nu ineens de immense leegte kan voelen van het universum, dit is zo bijzonder. Ik ga morgen mijn bril eens opdoen zodat ik echt scherp kan zien. Edit: doe het nu even snel.!

Ik ga slapen, mijn hersencellen kunnen het niet meer aan https://www.youtube.com/watch?v=YI6uyh_mYW4
        Last bewerkt door Project Core; 28-07-19, 03:29.

Commentaar

Hmm; ik kan jouw schets niet echt in je screenshot passen. Je screenshot geeft pegasus/andromeda weer. Cassiopeia zit nog enkele graden verder richting het Noorden.

Rond 2 uur zijn beide momenteel wel te zien vanuit onze contreien.
          Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Commentaar

Ik vermoed dat je speciaal gericht hebt op een bepaald sterrenbeeld met je verrekijker? Naar welk sterrenbeeld heb je precies willen kijken en met welke verrekijker? Want door beeldveld kan het zijn (waarschijnlijk) dat je geen heel sterrenbeeld ziet (de vorm ervan), maar enkele en dan wat andere sterren binnen het sterrenbeeld die niet de bekende vorm volgen. Want ik kan niet plaatsen welk sterrenbeeld je gezien zou moeten hebben...
            "Man must rise above the Earth — to the top of the atmosphere and beyond — for only thus will he fully understand the world in which he lives."

Commentaar

Ik ben gisteren gewoon gaan kijken voor de eerste keer omdat ik nu mijn 7x50 op een "statief" heb, daarvoor lukte het niet ivm trillen. Ik ben gaan kijken zonder doel en op een bepaald moment rond 2:30 zag ik een soort W vorm wat wel interessant was. Ik zat na te denken over schetsen en hoe je dat eventueel kunt doen dus observeerde de helderheid van de sterren en hoe dat met diverse potloden eventueel uitgedrukt kan worden. Verder probeerde ik uit te testen of ik het later zonder kijker kan terug vinden maar dat lukt niet omdat het te zwak is om te zien. Uiteraard was het in het donker niet echt prettig om te typen op de telefoon, dus ging het allemaal wat cryptisch en omslagtig.

Daarna achter de pc ben ik snel een schets gaan maken van wat ik heb gezien (en nog voor de geest kon halen) en heb vervolgens in stetlarium gezocht wat ik dan eventueel gezien zou kunnen hebben, gelukkig nog een grote foto gemaakt op dat moment. Toch geeft stellarium een vertekend beeld heb ik het idee (of mijn schets is gewoon erg slecht en te snel getekend uit mijn geheugen)..... maar de eigenschappen van het vierkantje (en ook linksonder de niet niet goed passende ster) en juist op de rechterkant van de vleugel met drie sterren waarvan 1 iets meer naar de rechterkant staat deed mij besluiten dat dit het wel was.

Afijn, zojuist nog eens gezocht in stetlarium en het zou dan om Pegasus gaan. Ik moet dus in de toekomst leren schetsen en al doende wegwijs worden, maar ik was gewoon super blij dat ik in ieder geval een keer iets kon zien.

Edit: Volgende keer zal ik proberen het wat beter te omschrijven wat ik heb gezien en een tekening erbij maken op het moment dat ik de waarneming doe. Dan kan ik daarna in het boek of via stellarium opzoeken wat ik heb gezien. Wellicht dat ik dan ook coordinaten en dergelijke kan toevoegen, en uiteraard is het fijn om te kunnen vertellen uit wel sterrenbeeld het eventueel komt.
              Voeg bestanden toe

Commentaar

Origineel geplaatst door Project Core Bekijk bericht
                Edit: Volgende keer zal ik proberen het wat beter te omschrijven wat ik heb gezien en een tekening erbij maken op het moment dat ik de waarneming doe. Dan kan ik daarna in het boek of via stellarium opzoeken wat ik heb gezien. Wellicht dat ik dan ook coordinaten en dergelijke kan toevoegen, en uiteraard is het fijn om te kunnen vertellen uit wel sterrenbeeld het eventueel komt.
                Zeker doen
                Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Stellarium vertekent niet.

Commentaar

Nee inderdaad, en daarbij is het vierkant van pegasus (als dat is wat je bedoeld) te groot om in het beeldveld van je bino te passen.

Maar het dondert allemaal niet: zo te lezen heb je je heel goed vermaakt en het enthousiasme spat echt van je verhaal af! Leuk om te lezen, gewoon lekker doorgaan met dit sooet ervaringen posten!
                    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Werken...
                    X