Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Fotoverslag zonsverduistering en waarnemen in Chili 2019-07

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Erg mooi reisverslag, ik heb het nu pas op mijn gemak gelezen. Die locatie zou ook zonder eclipse meer dan magisch zijn geweest. ;-)
    Prachtige deepsky opnames!
    Mak 180 Pro - 150 mm Solar H-alpha, Losmandy GM-8.
    (https://www.neophoto.nl)

Commentaar

Ik heb het verslag met veel plezier gelezen en heb genoten van de mooie foto's! Mocht er nog meer interessant beeldmateriaal zijn dan houd ik me aanbevolen

Bedankt!

Commentaar

Super verslagje Wouter - de zonne eclips heb ik via live beelden kunnen zien, maar ter plaatsen zal deze wel 1000 keer prachtiger zijn geweest...
        Ook de nachtelijke foto's zijn super mooi wouter , het is zoals TomC al zij we zijn allemaal een beet gezond jaloers
        Helaas gaan die dagen altijd zo snel voorbij als je u amuseert.
        Last bewerkt door K9 Spike; 13-07-19, 19:22.

Commentaar

Wow, en zonsverduistering en Chili. Een droomreis lijkt me, en do foto's liegen er niet om. Schitterend!
          Hierbij verbleekt zelfs La Palma denk ik?
          16" F4.5 Harroscope, 102/1000 Refractor, 4.5" F4.4 Newton, 50mm F4 Gropescope.
          Sterren zien met behoud van hersencellen.

Commentaar

La Palma was top. Chili ook. Om verschillende redenen maar de praktische sterrenkunde liegt er in beide gevallen niet om. Misschien Chili iets beter omdat ik de zuidelijke hemel niet zo goed ken. Daar is dan inmiddels wel verandering in gekomen
            50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Heel leuk verslag en prachtige foto's. Ik val echt achterover van de korte belichtingstijden, wat moet de hemel daar goed zijn! Het probleem met de luminance stacks kon ik wel niet zo goed volgen. Heb je hier ondertussen al meer aan kunnen werken?

Oh, en hebben jullie naast de mooie plaatjes eigenlijk ook goede wetenschappelijke metingen kunnen maken?
              TS 80 mm f/6 | EQ6-R met EQMod | ASI1600MM-C
              Blog: https://astrovirusblog.wordpress.com/

Commentaar

Ik heb de luminance subs gelaten voor wat ze zijn en ze verder niet meer gebruikt. Eerst ga ik nieuwe opnames maken (nog geen idee van welk object maar niet noodzakelijkerwijs van dezelfde objecten als in deze post) en dan zien of ik wel de L subs kan gebruiken.

Tijdens de verduistering hebben we enkele polarisatieexperimenten gedaan en hebben we met een Galileo ontvanger geprobeerd veranderingen in de doorlaatbaarheid van de ionosfeer te meten. Een derde experiment, waarin spectra genomen zouden worden, mislukte omdat de camera vroegtijdig uitviel.
                50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

dank je wel voor het mooie verslag en de moeite die je doet om al dat moois met anderen te delen. Ik zou zelf de weg kwijt raken in de zuidelijke sterrenhemel en zo'n donkere hemel. Wat een fantastische ervaring was dat.
                  ---------------------------------------------------------------

Commentaar

Werken...
                  X