Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

wow @ vrijdag avond de 24ste

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

wow @ vrijdag avond de 24ste

manmanman lekker uit het werk bezweet naar de sterrenwacht damn wat koud !

LX90 op gezet en opeens hoorde ik de naam harro door me hoofd ruizen en jahowr harro ( van et forum ) was er ook leuke dobson die hij had voor het eerst een kijkje genomen door een dobson oh mijn god wat een beeld zeg !
    en in de LX200 14'' met een vixen LVW 13mm wat een beeld op saturnes ! cassini scheiding makkie !
    meer kon ik niet zien ik viel in voor nop om de LX200 te besturen maar er was een ander persoon met geen enkel ervaring met de autostar dus mensen die langs kwamen hadden alleen m42 en saturnes kunnen zien er stonden meer mensen op het waarneem plateu dan binnen !
    verder dubbel cluster H en X weer gezien ( H en nog wat weet ik effe niet meer ) saturnes en M44,m42,m81,m82
    M31 ( wow wat een beeld zeg als ik die 40mm aan me scoop heb hangen en ik kijk naar M31 !! )

verder gewoon een top avond.!
    heb geen opnamens gemaakt want ik haat me ToUcam.

chi is het woord waar je niet kon opkomen :book:
    Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

ff een vraagje tussen door. Worden er ook wel eens waarneem avonden gehouden op sterrenwachten zoals b.v. copernicus of planetorium
      "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

voor zover ik weet wel ja.
        ik norbert en een ander waren ook gewoon een keer op een maandag bij de sterrenwacht ( sterrenwacht was dus ook gewoon geopent )
        ik denk dat andere sterrenwachten dit ook wel doen.

Commentaar

Ok dank, ik wil namelijk graag lit worden van een sterrenwacht.

Commentaar

ik zal eens gaan informeren bij een sterrenwacht

Commentaar

ik zou hiero vrijwilliger worden ( bij copernicus ) maar ze raden het bij ons eerst aan om alles beetje te leren ( vrijwilliger betekent dat je mensen dingen aanraad en laat zien wat wat is enz. )
              maar daar ga ik wel voor

Commentaar

Werken...
              X