Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarneming 18-2-2006

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarneming 18-2-2006

Toen ik 's avonds de hond uitliet met pa, vielen mij die al die fonkelende dingetjes aan de hemel weer op.
    Na lang grafen in mijn geheugen schoot het me te binnen dat dat natuurlijk sterren zijn. WAUW!!!!! Echt lang geleden dat ik die weer eens gezien had zeg. Wist amper nog waar Cassiopeia stond. :scratch:
    Dus toen we thuiskwamen direct de 25x100 moster binos weer eens tevoorschijn getoverd.
    Stond verstopt achter oud papier dozen uit 1978 ofzo..... beetje overdrijven moet kunnen toch :P
    Eindelijk buiten met t apparaat, direct Saturnus ff opgezocht. Ja hoor daar was ie dan. Jaartje geleden dat ik die voor het laatst heb gezien. Plus voor het eerst door de verrekijker. Maar ja, mijn naam is geen Hulk, dus kon die 5 kilo niet stil houden voor me hoofd.
    Moet er toch echt nog eens wat op verzinnen. Maar de ringen waren te zien. Zolang je met je ogen maar de planeet kon volgen zeg maar

Uiteindelijk schoot me te binnen dat M44 er ook naast moest staan, dus die gauw ff bekijken. Was errug mooi al moet ik zeggen dat die net zo moeilijk is om stil te houden. Daarna nog gauw nog heel ff naar M45 gekeken. Ook errug mooi, maar de spiertjes waren al behoorlijk aan het verzuren. (Maakt het weer goed van de gemiste fitness vrijdag). Toch nog gauw even M31 opgezocht. Maar viel niet zo heel veel bij te zien.
    Is niet echt mooier dan met een 12x60 bino. Wat wel velen malen mooier is met een grote bino is M42!! Wauw gewoon!

Omdat de helderheid aanbleef toch nog gauw ff de 70mm lidl scoop naar buiten gebracht om daarmee even naar Saturnus te kijken. Eindelijk Saturnus in beeld met een 20mm WA eyepiece, maar was veels te klein.
    Direct verwisseld met een 12,4 occulair, maar dat hielp ook nog niet echt best. Dus ik ff naar binnen om een 9mm en een 5mm te halen en mijn zus even ophalen om te komen kijken. Kom ik buiten, is het g*dver de g*dver weer zwaar bewolkt!!!!!

Het duurde maar en duurde maar, dus uiteindelijk toch besloten om maar weer op te ruimen :crybaby:
    Maar eindelijk weer eens wat gespot met de bino. Zal m zeker meenemen de komende Astrostart Weekend!! :thumbup:
    Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris
Werken...
X