Announcement

Collapse
No announcement yet.

Comet Hunting in the Sahara Desert!!!

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Heel verrassend er zoveel kometen in feite tegelijkertijd vast te leggen waren. Het besef dat ze er zijn is er wel, maar nu kan ik het zelf zien. Wat een aantal!!
    Dat gevoegd bij vreemde en onwillige instrumenten.....Chapeau!
    Schiedam: Skywatcher Maksutov 102 (G&G), Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), Orion UK OMC140, Celestron C8 op GPDX.
    Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain, Lunt.

Comment

Ik mis dit.... Heerlijke tijd beleefd toen! Merci Frank, Bert, Petra voor de prachtige tijd samen.
      www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Comment

Ik wil over een (lange) poos naar Namibie. Ga je tzt mee? Op de Tivoli farm kun je ook telescopen huren.
        Ik bouw een bino telescoop voor dit project, maar ik weet nog niet wanneer precies wanneer de 2e spiegel klaar is. Ik hoop in het voorjaar van 2018.
        Maar het belangrijkste object wat ik daar wil zien is de bolhoop Omega Centauri, dat is een najaarsobject aldaar.
        Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Comment

Originally posted by Bert Bogchelman View Post
          Ik wil over een (lange) poos naar Namibie. Ga je tzt mee? Op de Tivoli farm kun je ook telescopen huren.
          Ik bouw een bino telescoop voor dit project, maar ik weet nog niet wanneer precies wanneer de 2e spiegel klaar is. Ik hoop in het voorjaar van 2018.
          Maar het belangrijkste object wat ik daar wil zien is de bolhoop Omega Centauri, dat is een najaarsobject aldaar.
          Jullie kunnen overwegen een tussentijds shotje sterrenhemel energie te nemen in Tamegrout !!! 2018 is zooo ver weg.

Ik ga weer rond 16-17 september in ieder geval, reeds geboekt.
          Wat een pracht hobby als je meer dan 300 nachten per jaar de kans hebt naar de sterrenhemel te kunnen kijken. Alleen stof en zand gooien teveel roet in het eten.

Comment

Working...
          X