Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

27-01-06 op de dijk waarnemen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

27-01-06 op de dijk waarnemen

Vnavond met Nightsky op de dijk geweest. Hij met zijn slicke 35cm dobson en ik met een ED80.
    Wat een luxe daar zeg! H en X met blote oog zichtbaar, M31.
    Ondanks dat het wat mistig was toch nog wat leuke dingen gezien:
    M42 natuurlijk, Praesepe en Saturnus op lage vergroting (19x).
    Ennnnn. De rosette nevel op OIII. In de dobson van Ko was de krabnevel schitterend! Geen wazig vlekje, maar een fel vlekje. Ko heeft me ngc 891 laten zien http://www.seds.org/messier/Pics/Ngc/n0891int.jpg
    Zo zie je de struktuur ook!
    Zelf vond ik de krabnevel en de rosette nevel het mooist van de avond
    Niet gelukt: eskimo nevel (moet toch niet moeilijk zijn!)
    Volgende keer weer naar de dijk! Akelig donker!
    :applaus: :applaus:
    Hier een foto van ko van de apparatuur en autos
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Het was leuk, Vooral om te zien hoe het Norbert mee viel hoe donker het daar is. Dat is heel wat anders als bij jullie he ! :lol: ( Wateren is btw nog iets beter )
    Die 8cm vond ik een mooie kijker .. lekker soepel en niets tegenvallend op de sterren,leuk hebbeding!

we doen het nog eens over !

Commentaar

gaan jullie vanavond 28-01-06 ook heen?
      harro had het daar namelijk ook ove rop ander topic....
      dus vraga het effe.

Commentaar

Re: 27-01-06 op de dijk waarnemen

Origineel geplaatst door nop
        Zo zie je de struktuur ook!
        Ter aanvulling nog een tekening van NGC891 zoals die te zien was door een 15cm newton. Helaas te weinig spiegeloppervlak voor de stofband!

http://i16.photobucket.com/albums/b14/A ... GC891a.jpg

groeten Asellus

Commentaar

mooie tekening !! jij heb een tal150?.
          In me dobson zie je dan duidelijk een donkereband lopen tussen die heldere schijf.

Commentaar

gaan jullie vanavond ook weer naar die dijk????( 28ste?)??? :bounce:

Commentaar

Dat ligt er aan of er meer gaan, en of de wind verder gaat zakken, je zit daar midden op het water, gisteren was het berenkoud daar door de wind en zijn we vroeg weg gegaan.

Commentaar

Sprak harro net en die had het over een volkswagen-camper busje. Lijkt me wel wat als mobiel koffiezetapparaat en windscherm.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                  Dat ligt er aan of er meer gaan, en of de wind verder gaat zakken, je zit daar midden op het water, gisteren was het berenkoud daar door de wind en zijn we vroeg weg gegaan.
                  kunnen we niet wat maken of ene tentje mee nemen ik wil dit graag nu weten want als ik heen kan en vervoer heb ! heb ikw aarshcijnlijk nog ene tenjte liggen ! als dat opgezet mag worden en msischien een windscherm
                  :bounce:

Commentaar

Sprak harro net en die had het over een volkswagen-camper busje. Lijkt me wel wat als mobiel koffiezetapparaat en windscherm.
                    klinkt cool norbert misschien mag u me vaders auto lenen lekker groot en achterin de auto 2x 12 volt pluggen

Commentaar

Ik kan vanavond niet°, en heb zelf ook een aardige tank waar nog wat zooi in past

Commentaar

boe

Commentaar

Dat komt goed in de richting paar auto,s er bij zal het misschien wel goed gaan.

Commentaar

ik heb harro zijn nummer gister ontvangen .
                            want als ik tussen 1800 en 2000 moet werken dan ken ik natuurlijk niet op forum misshcien dat ik dan effe op het werk mag bellen want kwil zelf erg graag heen maar weet niet precies waar het is naar almere wil me vader wel effe heen rijden... maar kweet niet wat te doen als ik daar ben :P

Commentaar

Jammer, zou zo nog ene keer willen!!

Commentaar

Werken...
                              X