Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemen 14-01-06

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemen 14-01-06

Hallo allemaal

Ik heb het gisteren toch niet kunnen laten laten om de telescoop buiten te zetten ondanks de volle maan. Ook heb ik nog een foto gemaakt van de bubel nevel. op de een of andere manier is er iets fout gegaan met de camera want in de achtergrond zit totaal geen groen signaal. Ondanks dat is een gedeelte van de nevel zichtbaar wat ik toch wel aardig vond gezien de enorme berg licht van de maan.

Mijn kennis heeft met zijn telescoop en aangepaste canon 350 ook hele mooie opnames gemaakt van onder anderen m42 en de dubbel cluster.
    Deze resutlaten heb ik nog niet maar als ik ze heb zal ik ze hier ook even linken aangezien de opnamen van zo'n canon echt enorm groot zijn

Grtn Patrick

ziet er zeker raar uit. hoe lang is dit belicht ?

Commentaar

Hoi dit zijn 60 opnamen van 30 sec gestacked ik vermoed dat er ergens iets is fout gegaan met de dark frames. waneer ik namelijk de eyedropper tool gebruik in photoshop dan hebben de sterren volop groen signaal de nevel een beetje en de achtergrond 0 terwijl de dsi chip supper gevoelig is in groen

Commentaar

Ik heb ook even gekeken, het lijkt dat blauw en rood dubbel zijn in vergelijking met groen. als ik rood en blauw kopieer naar groen heb je bijna een goede opname. alleen hou je wel die verlichte achttergrond.

Edit
        Beetje verwarrend zie ik. ik heb rood en blauw als groen gemaakt . groen krijgt dan de zelfde waarde als de rest.

Commentaar

ok maar die verlichte achtergrond is misschien te verklaren door de aanwezigheid van een volle maan ?

Commentaar

ok hierbij de opnamen van m42 ook gemaakt met volle maan.
            Foto is gemaakt met een canon eos 350d hutech camera en een apo telescoop. De maker van deze in mijn ogen hele mooie afbeelding is peter horstink

Commentaar

Werken...
            X