Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Deepsky waarneming te chaam (NBr)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Deepsky waarneming te chaam (NBr)

Hallo allemaal

via deze weg hoop ik met mensen in contact te komen uit de omgeving tilburg breda voor een deepsky waarneming in chaam.
    De plek aldaar heet de speelweide een zeer donkere open plek in het bos zonder last van strooilicht waar we al meedere malen een magnitude 6 hebben gehaald.
    Uiteraard zijn ook mensen die verder weg wonen welkom waneer zij willen.

Ik hoor graag van jullie en mischien dat het dan een keer te regelen is

Grtn Patrick

Ik houd me aanbevolen, lijkt me erg leuk
    [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Dat is vast niet zo heel ver van Eindhoven?
      Ik kom denk ik wel eens een keertje kijken.... ik word gek van die straatverlichting achter mijn huis!! :vloek:
      Alleen ben ik bang dat ik straks niet meer kan genieten van het waarnemen in mijn achtertuin als ik "echt" donker gewend ben
      ontdekken is de waarheid

Commentaar

Origineel geplaatst door Arwin
        Ik kom denk ik wel eens een keertje kijken.... ik word gek van die straatverlichting achter mijn huis!! :vloek:
        Alleen ben ik bang dat ik straks niet meer kan genieten van het waarnemen in mijn achtertuin als ik "echt" donker gewend ben
        gwoon een tijdje dan niet meer waarnemen dan ben je afgekiked :P
        [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Origineel geplaatst door Arwin
          Klopt is goed te doen vanuit eindhoven en inderdaad is het een behoorlijk verschil met je achtertuin. Als ik daar weer eens ben geweest en dan in mijn tuin kom weet ik niet wat ik zie. Daar moet je echt moeite doen om de sterrenbeelden te zien door de hoeveelheid andere sterren die je normaal in je tuin niet ziet

Commentaar

ik ben nog steeds bezig met foto's maken en daarna in elkaar plakken hoe het er hier in ijmuiden uit ziet.
            die fabriek stoot met de dag meer uit waardoor het gewoon lijkt alsof et bewolkt is :vloek:
            foto''s komen
            ik post nu effe een site met meerdere foto's

http://imageofholland.filternet.nl/IJmu ... nframe.htm
            en dan wil je niet weten hoe de verlichting bij hun is in de nacht

Commentaar

Tja daar word je niet vrolijk van inderdaad. Gewoon een keer naar chaam komen daar heb je echt nergens last van.
              Zie hier een foto van de locatie en geloof me ik overdrijf het niet.

Commentaar

ben jij dat op die scalter?

tja je hebt gewoon de verkeerde hobby uitgekozen. Je kunt beter ergens anders gaan wonen of een andere hobby kiezen

Commentaar

Origineel geplaatst door MThomas
                  ben jij dat op die scalter?

tja je hebt gewoon de verkeerde hobby uitgekozen. Je kunt beter ergens anders gaan wonen of een andere hobby kiezen
                  ga jij jezelf effe ontwikkelen wil je ( Neem ook eens een kijkje op:
                  - MThomas.nl (in ontwikkeling))
                  is gewoon een site van een vent die van alels fotografeert.
                  ja kzou graag een keer langs willen komen

Commentaar

Ok dan moeten we dat gewoon een keer hier afspreken dat lijkt mij het handigste. Uiteraard in een weekend zonder maan maar dat moet een keer lukken lijkt me. Het is voor mij ook al weer een jaar geleden dat ik er geweest ben terwijl het voor mij maar een kwartier rijden is. Maar ja alleen ga ik er niet staan met al mijn apparatuur.
                    Vanuit ijmuiden is het 130 km maar het is zeker de moeite waard en als je daarna niet direct naar huis wil rijden ik heb hier een logeer bed staan dus ook dat is geen probleem.

Commentaar

leuk zoeen in het veld foto. wil er ook wel 1 bij plaatsen ( de parkeerplaats dijk Lstad Enkhuizen)
                      de lichtvervuiling komt van kassen in Almere hemelsbreed 20 km van de waarneem plek, helaas op het zuidwest. hier halen we zonder veel moeite mag 6, op de foto kan je al een beetje melkweg zien 30sec iso 1600
                      [/img]

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                        leuk zoeen in het veld foto. wil er ook wel 1 bij plaatsen ( de parkeerplaats dijk Lstad Enkhuizen)
                        de lichtvervuiling komt van kassen in Almere hemelsbreed 20 km van de waarneem plek, helaas op het zuidwest. hier halen we zonder veel moeite mag 6, op de foto kan je al een beetje melkweg zien 30sec iso 1600
                        [/img]
                        Ik ben echt heel blij dat we hier in brabant heel weinig last hebben van kassen. Wat een elende zijn die lampen zeg. Daar moesten ze eens wat aan doen ik zeg afschermen die kassen kleine moeite maar voor ons een groot plezier. De melkweg is inderdaad heel mooi ook op de waarneem locatie in chaam. Ik kan me herrineren toen de foto die ik hier geplaatst heb werd gemaakt in augustus 2004 kon je met het blote oog van de ene naar de andere kant de melkweg zien lopen echt gaaf was dat. Je raakte echt de weg kwijt door de hoeveelheid sterren die je normaal niet ziet in je achtertuin.

Commentaar

bij mij vandaan zijn de kassen een groot stuk maar ik zie het wel in het noord-oosten als ik vanuit de achtertuin kijk :vloek:

Commentaar

Nog even.. rond 2008 moet het voor 80% verminderd zijn als ik me niet vergis.

Het is alleen erg als je die kant op kijkt en niet al te veel bewolking heb.

Voor fotografie is het daar wel erg goed. zoals deze niet goed ingezoemde foto laat zien. (zag pas later dat me scope nog in beeld was )
                            1 opname met 29mm lens op F4.. 9 min belicht niet bewerkt iso 640

Commentaar

Mooie foto Ko, ik vind die scoop niet storend in beeld staan.
                              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                              X