Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Dinsdag 15-9 Noordwijk of Meijendel?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Dinsdag 15-9 Noordwijk of Meijendel?

Er komen een paar mooie heldere nachten aan. Iemand zin om morgenavond naar Meijendel of Langevelderslag te gaan? Heb zelf alleen ervaring met de door straatverlichting verlichte achtertuin, dus het lijkt me wel leuk om eens elders te proberen.
    Skywatcher 150/750 DPS / EQ5 pro synscan / Albinar 7x50

Ik zal alleen in de weekenden meedoen. Dus voor morgen zeg ik af.

Ik hoop overigens wel voor je dat het weer nog een beetje opklaart. De voorspellingen voor morgennacht geven toch behoorlijk wat bewolking aan (70% bewolking: https://www.meteoblue.com/en/weather...rlands_2744991)

Commentaar

Ja, ik kijk het even aan. Het zijn wel perfecte avonden, redelijk vroeg donker en niet koud. Ik zou op zich elke dag wel kunnen maar dinsdag heeft de voorkeur.

Commentaar

Beginner in regio Meijendel met interesse leest even mee.

Ondanks dat de bewolking genoeg gaten laat, ben ik wat teleurgesteld over de "seeing" (hopelijk is dat de juiste term) de afgelopen dagen. We zitten hier niet best qua lichtvervuiling, maar met mijn avondzicht op het westen is het vaak wel redelijk gesteld. De laatste dagen is het echter vrij hopeloos. Alsof er een grijzige waas domineert. Normaal spat Hercules en de Grote Beer er lekker uit, maar nu is alles heel flauwtjes. Is dit een erfenis van de branden in Oregon?

Mocht het verbeteren, dan sluit ik wellicht aan.
        150/750 newton op EQ

Commentaar

Ik ben gisteren niet meer gegaan maar herken je beschrijving. Maandagavond was de hele lucht gewoon vies oranje. Gisteravond was het wel een stuk beter vond ik; meer blauw/grijs en duidelijk een doorzichtiger lucht.

Wie weet later deze week nog een poging.

Commentaar

Werken...
          X