Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Waarnemen bij Willeskop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Waarnemen bij Willeskop

Ik ben nieuw hier. Heb nog weinig ervaring astrofotografie maar ik wil er meer meedoen. Ik ben al eens in de stad (!!) met foto's gaan deep stacken, maar dat werkt natuurlijk niet echt. Daarvoor met ik toch echt de stad uit.

Het lijkt me leuk om te meten. Zijn er mensen die donderdag op vrijdag 30/31juli 2020 in de buurt van Willeskop kunnen?

Naar aanleiding van deze post in Centraal topic waarneemplekken in Nederland en BelgiŽ:

Origineel geplaatst door Fabricius Bekijk bericht
    Voor waarnemers uit de regio Gouda-Woerden-Nieuwegein is dit een geschikte waarneemplek:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Damweg1.jpg views: 0 grootte: 189,9 KB id: 1455672
    Op de lichtvervuilingskaart:
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Damweg1a.jpg views: 0 grootte: 47,9 KB id: 1455673
    Het is natuurlijk geen La Palma of Terschelling, maar naar Randstad-maatstaven is het toch behoorlijk donker (Bortle 5).
    Vrij uitzicht in de meeste richtingen.

Google maps

...........

Het is niet ver bij mij vandaan (Utrecht), het aankomend weekend is alleen niet zo gunstig vanwege de storende maan. Dus voor mij wellicht een andere keer.

De locatie is niet heel gek, hoewel deze in het verlengde ligt van een weg. Ik denk dat je toch wel snel last kan hebben van de koplampen van naderende auto's. Ik ben zelf vaker op de Polerweg geweest bij Lexmond, dat is in dezelfde regio. Zie: http://wiki.waarnemen.com/index.php/Polderweg,_Lexmond
    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Zelfbouw 8" f/5 kofferdob, Skywatcher 72mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Misschien ga ik over een week of drie (als de maan weg is en de nachten wat langer worden) weer eens waarnemen op die plek.
      In april was ik er en toen was er heel weinig verkeer. De koplampen van passerende auto's waren minder storend dan ik verwacht had.
      Astronomy's much more fun when you're not an astronomer - Brian May

Commentaar

Zie hier de beginneling ;-) : geen rekening gehouden met de maan. Hij staat ook nog eens precies in de Melkweg morgen.

Commentaar

Voor mij is dat ook wel een interessante plek. Kom uit Alphen, dus ik zit daar zo. Sterker nog, ik ben er met de motor al regelmatig langsgereden.

Commentaar

Twee kilometer zuidelijker aan de Damweg, bij de watertoren Polsbroek, is ook nog een kleine parkeerplaats die geschikt lijkt als waarneemplek.
            Nog niet 's nachts gecontroleerd.
            Dat kan een reserveplek zijn als het aan de Damweg te vol wordt door de grote toeloop van astroforummers die natuurlijk netjes allemaal anderhalve meter afstand bewaren.

Commentaar

Laten we als de maan weer weg is (bij voorkeur in een weekend) eens een avondje plannen. Lijkt me weer eens leuk. Ben er ruim 3 jaar tussenuit geweest :-)

Commentaar

Ik ben hier een aantal keer geweest de afgelopen tijd. Er ligt inderdaad een weg naast, maar toen ik er rond middernacht was kwam er echt maar een enkele auto langs in het uurtje dat ik er stond. Mochten jullie gaan dan ga ik graag mee. Ik neem zelf waar met een vogel telescoop (Swarovski 80mm), maar wil binnenkort ook aan een telescoop die wat meer geschikt is voor astro .

Commentaar

Ben wel een paar keer aan de Polderweg gaan staan, aardig leuke plek. Maar dan niet rechts -waar het in de astrowiki staat- maar direct links naast de splitsing.
                  De Polderweg is trouwens doodlopend en er komt geen verkeer langs. Komende -sep, okt, nov- nieuwe manen -weekenden (za-zo)- weer eens gaan kijken daar.

Commentaar

Polderweg?
                    Dit topic gaat over de Damweg bij Willeskop/Oudewater, niet over de Polderweg bij Lexmond.

Commentaar

Werken...
                    X