Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Komeet C2006 VZ13 vlakbij Messier 3

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Komeet C2006 VZ13 vlakbij Messier 3

Yes! Vanuit mijn achtertuintje:
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Ja, ik heb hem vannacht ook gezien bij M3. Prachtig gezicht! Het was trouwens zeer transparant vannacht, heb tot 3 uur zitten waarnemen, veel moois gezien. De melkweg was schitterend, met een verrekijker was de donkere nevel naar de cocoon te zien.
    Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Mooi gedaan
      Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Mooi moment vastgelegd Roel. Blijf die schetsen posten!
        - Skywatchter 150 mm F5 Newton
        - EQ3, aandrijving + poolzoker
        - Bresser 10x50
        - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Goede gedaan Roel.
          Ik ben deze samenstand helemaal vergeten.
          Maar dankzij jouw schets kunnen we hem toch een beetje zien.

Jouw tekeningen zijn mooi realiastisch: dat bleek eens te meer vorige week op de Kafoepstraat: de visuele aanblik van M17 deed me direct aan jouw schets van de dag ervoor denken.

En je hebt het nu voor elkaar gekregen dat de sterren in jouw tekening mooi wit zijn. Fraai!
          Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Mooie schets! Ik heb de nacht voordien M3 nog bekeken maar was de komeet helemaal vergeten.
            The first principle is that you must not fool yourself and you are the easiest person to fool (Richard Feynman).

Commentaar

Werken...
            X