Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Allemaal de schuld van Roel: maanschetsen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Allemaal de schuld van Roel: maanschetsen

Tja, Roel, niet een maar zelfs twee maanschetsen. Nu heb ik er weer even genoeg van
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Roel toch!

Goed gedaan Eric, is dit de eerste keer dat je een maanschets hebt gemaakt?

Ik ga vanavond en vannacht op zoek naar een heleboel Messiers, de maan komt over een paar weken wel weer

Commentaar

Toch nog best aardige schetsen hoor Eric, het heet ook niet voor niets schetsen en dat is natuurlijk niet te vergelijken met fotograferen.

Ik vind het ook moeilijk hoor, maar dat had je al wel gezien denk ik.

Eh Freek misschien kan je beter nu naar de maan kijken en pas weer als het nieuwe maan is of hij zich het grootste deel van de avond en nacht onder de horizon bevindt weer naar Messiertjes gaan zoeken ?

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
        Eh Freek misschien kan je beter nu naar de maan kijken en pas weer als het nieuwe maan is of hij zich het grootste deel van de avond en nacht onder de horizon bevindt weer naar Messiertjes gaan zoeken ?
        Ach, ik heb al hele avonden verspilt aan het fotograferen van de maan, Venus en Saturnus, dus ik wil nu weer eens een keer op zoek gaan naar deepskyobjecten Ik ben een FTM-er!

Commentaar

Leuk gedaan Eric! Schetsen in de schemering is best fijn, he? Geen lampje nodig!
          Heb je je Dob weer aan de openbare weg gezet?
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Dank allemaal voor de bemoedigende woorden.

Nee, ik sta deze keer niet aan de openbare weg. Ik zit met een biertje op mijn eigen veranda, boeken bij de hand, tafeltje, alles onder handbereik, doe mij dit een keer of wat per week!
            Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Fijne tekeningen toch hoor.

Eerlijk gezegd doet dat maantekenen me ook niet echt veel. Ik heb deze week Plato geschetst, maar ik vond het nogal veel werk (1 uur) voor wat je er aan hebt. 1 minuutje goede seeing en je hebt het gezien. Bij deepsky zie je meer naarmate je langer kijkt, en in tussentijd heb je een leuke schets gemaakt
              Groetjes uit de westhoek,
              Karel.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ilye
                Plato geschetst, maar ik vond het nogal veel werk (1 uur) voor wat je er aan hebt.
                Maar dat is nu net de uitdaging vindt ik.

Origineel geplaatst door Freek
                Ik ben een FTM-er!
                Ja en wasda nu weer ?

Commentaar

Werken...
                X