Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schets van een detail van Mare Imbrium

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schets van een detail van Mare Imbrium

Gisteren-avond klaarde het toch nog op tijd voldoende op om de telescoop buiten te zetten. Aangespoord door het topic van Eric B om Clavius te gaan tekenen was ik van plan om maar weer eens een poging te wagen wat te gaan schetsen achter het oculair. Aangezien ik Clavius nog te veel in de schaduw vond liggen heb ik een ander gebied uitgekozen. Mare Imbrium lag er wel mooi bij, bovendien zitten hier maar een paar kraters in wat het wat makkelijker maakt om het te schetsen.

Dit keer heb ik het met verschillende grijze pastelpotloden geprobeerd in plaats van alleen een gewoon HB potlood. Het resultaat is misschien geen topklasse, maar voor mij is het een leuke herinnering aan een prettige avond achter het oculair.

Mooie schets sterrenkijker! Dat gebiedje is inderdaad erg mooi.
    "Pastelpotloden", het zegt me niks maar ik moet ze toch maar eens gaan halen
    Groetjes uit de westhoek,
    Karel.

Commentaar

Hee, wat leuk! Ik zie dit topic nu pas. Het is heel toevallig precies het gebiedje wat ik een maand geleden heb geschetst door precies dezelfde telescoop. Blijkbaar hebben we dezelfde smaak, Sterrenkijker!

http://www.astroforum.nl/files/schetsmaan_100.jpg
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
        Blijkbaar hebben we dezelfde smaak, Sterrenkijker!
        Yup, maar wel ieder zo zijn eigen stijl van schetsen zie ik.

Origineel geplaatst door Ilye
        "Pastelpotloden", het zegt me niks maar ik moet ze toch maar eens gaan halen
        Die pastelpotloden kan je overigens waarschijnlijk alleen krijgen bij een winkel voor kunstenaars (kuch, niet dat ik mij zo voel), de gewone hobbywinkel heeft ze meestal niet. Je kan er ook leuk deepsky mee tekenen, want het veegt makkelijk uit.

Commentaar

Werken...
        X