Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrostart weekeinde 2007 - waarneming Saturnus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astrostart weekeinde 2007 - waarneming Saturnus

Saturnus, 17-02-2007 om 21.15 uur MET, met 5 satellieten.
    Verklaring: Ti = Titan, R = Rhea, Te = Tethys, D = Dione, J = Japetus.
    Telescoop: reflector D = 250 mm en F = 1300 mm. Vergroting: 148 maal (oculair Meade Ultra Wide Angle 8,8 mm).
    Waarneemlocatie: Kootwijk. Seeing: 7 / 10.

Saturnus, 17-02-2007 om 22.30 uur MET, met 6 satellieten.
    Verklaring: Ti = Titan, R = Rhea, Te = Tethys, D = Dione, J = Japetus, E = Enceladus.
    Telescoop: reflector D = 250 mm en F = 1300 mm. Vergroting: 148 maal (oculair Meade Ultra Wide Angle 8,8 mm).
    Waarneemlocatie: Kootwijk. Seeing: 7 / 10.

Saturnus, 17-02-2007 om 23.30 uur MET, met 6 satellieten.
    Verklaring: Ti = Titan, R = Rhea, Te = Tethys, D = Dione, J = Japetus, E = Enceladus.
    Waarneemlocatie: Kootwijk. Seeing: 7 8 / 10.

Saturnus, 18-02-2007 om 00.15 uur MET, met 6 satellieten.
    Waarneemlocatie: Kootwijk. Seeing: 7 8 / 10.

Conrad van Ruissen
    ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt,

vriendeljke groeten

Hans de Nobel.

Zo deze tekeningen zijn echt fraai, bijna nog mooier dan een foto. Erg interessant dat je nu de verplaatsingen van de maantjes met de tijd kunt zien, ik vind het een leuk idee om zelf ook eens te proberen.

Commentaar

En zo hoor je niks van Conrad, en zo doet ie, doet ie...

Ik vind dit echt ronduit briljante tekeningen Conrad. Wist helemaal niet dat je daar toen mee bezig was!! Interessant en mooi tegelijk..
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Jee Conrad! Ik heb er tijdens het weekend al van een paar mogen genieten. Top hoor! Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest?
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
          Jee Conrad! Ik heb er tijdens het weekend al van een paar mogen genieten. Top hoor! Hoe lang ben je hier nou mee bezig geweest?
          Dank je, Demelza! Helaas kwam het er niet van mij eerder aan te sluiten bij Astroforum.nl. Maar ik ben blij dat ik het nu toch gedaan heb.

Per tekening ben ik zeker een uur bezig geweest. Achter de telescoop maak ik een ruwe schets van Saturnus en de maantjes. Later werk ik deze tekening verder uit. Na het scannen geef ik de tekening kleur, waarbij ik de visuele indruk zo veel mogelijk benader.

Conrad

vriendeljke groeten

Hans de Nobel.

Commentaar

Inderdaad, zeer nette tekeningen! Ik ben onder de indruk van de enorme nauwkeurigheid. Als je de tekeningen snel achter elkaar bekijkt zie je helemaal goed hoe precies het klopt - de maantjes beschrijven echt stukjes van hun baan.

Erg mooi!
            The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Ik heb er geen woorden voor, conrad. Als je al eens een animated gif van je tekeningen kunt maken, dan weet je dat je goed bezig bent!
              Mooie schetsen...
              Groetjes uit de westhoek,
              Karel.

Commentaar

Origineel geplaatst door Ilye
                Ik heb er geen woorden voor, conrad. Als je al eens een animated gif van je tekeningen kunt maken, dan weet je dat je goed bezig bent!
                Mooie schetsen...
                Dank je, Karel! Ik zal eens proberen, van deze tekeningen een filmpje te maken. Ik weet nog niet exact hoe dat moet, maar daar kom ik wel uit.

Groeten,

Conrad

vriendeljke groeten

Hans de Nobel.

Commentaar

Werken...
                X