Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Astrostart weekeinde 2007 - waarneming M1

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astrostart weekeinde 2007 - waarneming M1

M1, 17-02-2007 om 20.00 uur MET. Waargenomen vanuit Kootwijk, tijdens Astrostart Veluwe Weekend 2007.
    Telescoop: reflector D = 250 mm en F = 1300 mm.
    Vergroting: 148 maal (oculair Meade Ultra Wide Angle 8.8 mm / 84 ° ).
    De tekening geeft het totale beeldveld van het oculair (0.57 graden, of 34 boogminuten) weer.
    Seeing: 7 / 10. Transparantie hemel: 7 / 10.

Conrad van Ruissen
    ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt,

vriendeljke groeten

Hans de Nobel.

Hé Conrad leuk je nu ook op dit forum te zien. Mooie schets van M1 hoor met veel detail. Maar je hebt er dan ook de apparatuur en de ervaring voor. Er is overigens een apart topic voor tekeningen, maar wellicht is een van de moderators zo goed om jouw post daar even heen te verplaatsen ?

Martin

Commentaar

Allereerst: welkom! Leuk je op het forum te zien en dat je je prachtige schetsen met ons wilt delen!

Ik heb je topics inderdaad even verplaatst naar het subforum 'schetsen'.
      Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
      http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Conrad welkom.

Leuk dat er weer een deepskytekenaar bij is op dit forum.
        Mooie weergave van het visuele beeld, compleet met helderheidsnuances.

Ik vraag me af: een tijd geleden bekeek ik de Krab bij zeer heldere en donkere hemel in een 317 Newton. Ik ontwaarde toen een gerafelde streepstructuur net als op fotos.
        Ik denk dat jij dat onder goede omstandigheden ook kan zien in jouw kijjker. Maar dat zal voorlopig niet meer lukken met die lage Stier. iets voor komende winter.
        Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Ik heb Conrad's kunde al mogen bewonderen op het Astrostart weekend. Daar prachtige tekeningen gezien. Volgens mij is dat het moment geweest dat meerdere mensen daarna eveneens gingen tekenen. Over inspirerend gesproken!
          Maar waarom moesten we zo lang wachten, Conrad?
          Polarex D60 900mm/parallactisch statief + motor
          Sumerian Optics Propus (prototype) 10" F/4.7 (Protodob)
          Sumerian Optics Canopus 18" F/4.3 (Hyperdob)

Commentaar

Origineel geplaatst door Hyperion
            Ik heb Conrad's kunde al mogen bewonderen op het Astrostart weekend. Daar prachtige tekeningen gezien. Volgens mij is dat het moment geweest dat meerdere mensen daarna eveneens gingen tekenen. Over inspirerend gesproken!
            Maar waarom moesten we zo lang wachten, Conrad?
            Helaas kwam het er niet van, mij eerder aan te melden bij astroforum.nl. Maar ik ben blij, dat ik het nu toch gedaan heb. Ik vind het zeer waardevol, op deze manier ervaringen te kunnen uitwisselen.

Leuk om te horen, dat ik tijdens het Astrostart weekeinde mensen heb aangemoedigd om ook te gaan tekenen.

Conrad van Ruissen
            ben benieuwd naar jullie reacties en alvast bedankt,

vriendeljke groeten

Hans de Nobel.

Commentaar

Werken...
            X