Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schetsje M98

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schetsje M98

Onder dreiging van een ban moest ik van Demelza een schets maken. Dus hierbij M98. Ik kan niet tekenen
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Een hoop wazige vlekjes, welke is nou M98??? Wist niet dat deze in een groep zat?
    Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Commentaar

M 98 staat linksboven, de rest is sterretjes. Ik neem volgende keer een puntenslijper mee.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Leuk, Nop! Zie je nou wel dat schetsen leuk is? Alleen die sterretjes rond en wat minder groot. Verder:
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Afgrijselijk. Ik zou hem alsnog een ban geven.

Nee, leuk! Je hoeft helemaal niet te kunnen tekenen om een schetsje te maken. Je hebt het zo onder de knie. Je hoeft er maar een paar te maken en je bent om, schetsen is leuheuk!
          Vanavond een Maankratertje pakken? Ik doe mee!
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Arme Nop,
            doet ie eens een keer zijn best voor het hogere doel (= astro-schetsen) en wordt ie zo afgezanikt. Ik vind iedere astrotekenaar een held.

En de tekening van Nop is van grote historische waarde.
            Nop's eerste Deepsky-tekening. Zeg maar de categorie: Galileo Galilëi's eerste schets van Saturnus.

Nop een paar praktische tips:
            - drink minder koffie
            - inderdaad: een puntenslijper doet wonderen.
            - is dit de originele schets achter de kijker?? Zo zien mijn kijkerschetsen er ook uit: vaak nog met vele pijltjes en krassen erdoor.
            - dus: maak de volgende ochtend een nieuwe en nette schets. Gebruik een scherp (en zacht) potlood voor de sterren en een stomp (en wat harder) potlood voor de nevel. Drink daarbij niet teveel koffie.

Als je er aan toe komt hoop ik hier eerdaags een "revised edition" van jouw tekening aan te treffen.
            Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

Re: Schetsje M98

Origineel geplaatst door Nop
              Onder dreiging van een ban moest ik van Demelza een schets maken.
              Goeie actie Demelza!
              Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

@Harro Hee die tekening lijkt anders best wel op die van mij en dat terwijl Norbert een ultra-deluxe kijker heeft vgl met mijn Made-in-China LIDLSCOPE.II!
                Goei tips ook Harro. Misschien helpt het ook als jeje wanten uit doet tijdens het schetsen :B Anderzijds, mijn schetsen hadden nogal last van de kou. Dat ging steeds krampachtiger naarmate de huilende Oostenwind harder blies. Koud..koud...koud.
                "Zu groß, zu klein, Er könnte etwas größer sein..."

Commentaar

Werken...
                X