Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schetsjes M42 en M45

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schetsjes M42 en M45

Wat een wonder! Het regent! Alweer...

Nu ik de smaak van het schetsen te pakken heb, kan ik niet wachten tot het weer helder wordt. Intussen heb ik mijn eerste twee schetsjes aangepast. Foto gemaakt van alleen de tekening, de achtergrondkleur zo wit mogelijk proberen te krijgen, tekst erbij gezet en vervolgens alles op negatief gezet. Hieronder het resultaat.

Ik ben niet echt tevreden over het lettertype waar de onderste tekst in staat, daar moet nog aan geknutselt worden.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Mooi gedaan Demelza!
    Houdt er wel rekening mee (schoonheidsfoutje) dat het de helderheid is die het wel of niet mogelijk maakt sterren te zien, 'seeing' is simpel gezegd de stabiliteit van de atmosfeer en heeft waar het gaat om het wel of niet zien van sterren invloed op bijvoorbeeld het splitsen van dubbelsterren.
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Dank Clearskies! Heb nog veel te leren!

Commentaar

Moet lukken op dit forum want ik heb in Nederland nog nergens zoveel astronomische kennis bij elkaar gezien als op dit forum!!!

Als het nou ook nog eens helder wordt en we naar de sterren kunnen kijken...
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ziet er leuk uit demelza!!
          Keep up the good work!

Zeurmodus: Volgens mij heeft jouw hand wel wat last van Coma :P
          Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Haha! Ik wilde het er niet bij zeggen, maar M45 is gemaakt in de trein...
            Maar je hebt gelijk! De sterren mogen wel wat ronder en ook wat groter (duidelijker).

Commentaar

Mooi gedaan Demelza .

Commentaar

Tussen haakjes, Demelza, de "trapezium" is eigenlijk het onderste sterretje (met wazige vlek) dat je op je tekening van M42 tekende. Het zijn er als je goed kijkt drie (of vier bij meer vergroting) naast mekaar.

M42 is véél groter dan je zou denken, en je moet volledig aan het donker geadapteerd zijn en op een maanloze nacht kijken. 3 februari was bijna volle maan, en dan zie je d'r eigenlijk amper iets van.
                Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Klopt. Maar ik was zo gebrand om EINDELIJK eens een schetsje te maken, dat ik zo eigenwijs was het toch te doen. Ik heb er ook geen spijt van. Leuk om straks eens te vergelijken als ik een nieuwe schets maak bij nieuwe maan en een heldere hemel.

Commentaar

Ik sla bijna steil achterover hiero. Demelza "ik snap dat waarnemen niet zo" Ramakers kijkt tegenwoordig in de kou door een telescoop, noteert wat ze ziet op Deepskylog.be, maakt schetsen, werkt ze later in de trein nog wat bij, bewerkt ze op de computer en zegt:

"Maar ik was zo gebrand om EINDELIJK eens een schetsje te maken, dat ik zo eigenwijs was het toch te doen. Ik heb er ook geen spijt van. Leuk om straks eens te vergelijken als ik een nieuwe schets maak bij nieuwe maan en een heldere hemel."

Wat is er met je gebeurd meid?
                    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Haha! Ik ga teveel met jullie om? Sinds de eclips is het gedaan met me...

Commentaar

Wat ik mooi vind,maar vast niet zo bedoeld, is dat het er zo realistisch eruitziet met wat omgevingslicht wat erdoor sijpelt.
                        Of misschien wel zo bedoeld ,dan is het dubbelgoed.
                        Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Ik vind het een lelijke schets, lijkt niet eens op een hubble foto! waar is de kleur?
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Tholootje
                            Wat ik mooi vind,maar vast niet zo bedoeld, is dat het er zo realistisch eruitziet met wat omgevingslicht wat erdoor sijpelt.
                            Of misschien wel zo bedoeld ,dan is het dubbelgoed.
                            Ik heb juist alle moeite gedaan om dat eruit te krijgen. Op de originele foto (negatief) is het hele vak hartstikke grijs.

@Nop: Plaats jouw varkenssnuitnevel eens hier op het forum!

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                              Ik vind het een lelijke schets, lijkt niet eens op een hubble foto! waar is de kleur?
                              Het is ook een schets,geen foto. :P
                              En bespeur ik daar Jaloezie!!?
                              Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

Werken...
                              X