Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Komeet Schwassmann-Wachmann, fragment C

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Komeet Schwassmann-Wachmann, fragment C

Ook getekend met een Megrez 80 II ED triplet APO.
    10" Newton, WO 80mm triplet APO, WO 80 mm SD semi-apo, WO ZS66 doublet APO

'Blessed are those who believe, but yet have not seen'

Leuk! Zeer realistisch, precies wat ik zag met mijn 13 cm Newton, mijn toenmalige telescoop. Knap hoor, voor een 8 cm kijker.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Fred: ga zo door met posten! Stiekum vind ik jouw werkjes stukken interessanter dan de astrofoto's die ik tegenkom. Benadert de sfeer en 'realiteit' veel meer dan wat dan ook!!!
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
        stukken interessanter dan de astrofoto's die ik tegenkom. Benadert de sfeer en 'realiteit' veel meer dan wat dan ook!!!
        Zeker! Een foto geeft totaal geen beeld van hoe objecten er door het oculair uitzien. Wanneer je wil weten wat je kan verwachten bij het visueel waarnemer zijn schetsen duizend maal interessanter dan foto's.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Tekeningen posten

Nop en Roel, thanks!!! Het is zeker realistischer; ik ontmoet nog wle eens beginnend waarnemers die tegen de zeer fraaie foto's oplopen en dan teleurgesteld zijn over het beeld in hun kijker; of compleet langs het object schieten omdat ze het beeld op de foto zoeken. Een klassieke situatie die inderdaad nog al eens voorkomt...

Commentaar

Prachtige schetsen allemaal Fred!

Ik wou dat ik het geduld ervoor had. Ik ben echt zo'n iemand die wel 2.5 uur een detail-waarneming van een object kan doen, maar niet de moeite wil nemen om het te tekenen. Maar als ik dit zie begint het wel te kriebelen.
            - Skywatchter 150 mm F5 Newton
            - EQ3, aandrijving + poolzoker
            - Bresser 10x50
            - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Kriebelen...

Gewoon een keer proberen! Neem niet direct M 42 of zo, maar begin eens met een eenvoudig Messier-object, bv. M82; dit object vertoont leuke details en is niet heel moeilijk te schetsen. Of een planetaire nevel, bv. de Eskimonevel...

Commentaar

Werken...
              X