Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

"Levendige" schets Jupiter met schaduwovergang Io (18/11/2012)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

"Levendige" schets Jupiter met schaduwovergang Io (18/11/2012)

Vanavond mijn schets van gisteren gephotoshopped en er een zo levendig, realistisch mogelijk plaatje van proberen te maken.

Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Och jee, dit kan hij ook al! Hahaha, lachen zeg! Mooi! En met een seeing effect erin! Ik zeg opsturen naar ASOD want dit wint op z'n mínst een originaliteitsprijs!!!
    Public Outreach @ Sterrenwacht Midden-Nederland | 210mm ~F5 DHZ dobson in de maak | verder: singlespeed MTB, SSCX & ouwe gamer

Commentaar

Heel origineel, mooie schets ook! ik ziet dat de maanschaduw geen last heeft van seeing
      *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Haha, heel grappig!
        Ik krijg het gevoel dat hij zo zijn oogjes open doet en begint te praten!! Soort super-smarties!
        Schiedam
        Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
        Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
        Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Hahaha, mooi gedaan ! Ik zat al even te twijfelen of ik niet een 1/2 liter teveel op had
          C9,25 | Hyperstar 3 | AT80ED | Canon 550D

Commentaar

Haha, dit heb ik nog nooit gezien! Ontzettend leuk!

Leuk trouwens dat je (weer) aan het schetsen bent geslagen. Ik hoop dat er meer van dit volgt!
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Knap schets-werk!
              -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Ik dacht wat een slecht bewerkte foto , opsturen naar asod Maurice .Hij is echt super .
                Wel grappig om te zien dat ook jij een avondje bent gaan waarnemen terwijl er ook een camera achter had gekund.
                Zoals JB al zei back to the core van de hobby.
                mzzl
                Frans
                Scopes : Takahashi FSQ106ED , Celestron C11 , Mount : Losmandy G11 Gemini 1
                Camera's : SXVR H35 , ZWO ASI 174 MMC , Bino's : Vixen 6.5 X 42 ED , BA8 15 X 70

Commentaar

Mooi, mooi, mooi!
                  De "herfstbewerking" in PS lijkt wel in de mode .
                  Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Bedankt voor de reacties. Er zijn zoveel leuke dingen te zien en te doen met deze hobby. Jupiter is altijd een favoriet van mij geweest en nu hij weer lekker hoog komt te staan, schuif ik graag wat vaker het oculair in de focuser i.p.v. de camera. Juist bij heiige/vochtige omstandigheden (= ideaal voor planetenwerk, want goede seeing; slecht voor deepsky, vanwege beperkte doorzichtigheid).
                    Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Mooie schets en heel leuk bedacht, met dat seeing effect!
                      200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

Astroforum Galore bij ASOD! Nu weer deze mooie Jupiter!
                        (Bijna zonde dat die van TomC al weer weg moest)

Gefeliciteerd.
                        12" F5 Meade Lightbridge; 8" F10 Meade SCT op LXD75; 4" F7 Robtics ED op Vixen Polaris;
                        7x50 Vixen Ascot verrekijker, en te weinig donkere nachten in een bos met een uil.

Commentaar

Hé, wat grappig. Op jullie advies opgestuurd en nu dus kennelijk door de ASOD-redactie geselecteerd.

Commentaar

Proficiat!

Commentaar

Nieuwe trend? 'Levendige' schetsen.
                              Hij doet ook erg realistisch aan en de rand wordt inderdaad mooi zwakker.

En proficiat!

Commentaar

Werken...
                              X