Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sets van Jupiter en M29 03-11-12

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sets van Jupiter en M29 03-11-12

Deze schetsen zijn gemaakt op 3 november 2012
    De seeing was matig tot slecht lucht vochtigheid van 95%
    Weer even gaan schetsen na een tijd niet gedaan te hebben

Gebruikte telescoop Celestron nexstar 8se

Jupiter :
    Begonnen om : 21:12 uur tot 21:22 uur
    Oculair : 17 mm
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: jupiter 03-11-12.jpg views: 1 grootte: 86,7 KB id: 1099433

M29
    Begonnen om : 21:59 uur tot 22:07
    Oculair : Orion 25mm epic ed-2
    Opmerking : tijdens het schetsen kwamen er wolken voor bijen trok de lucht dicht
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: m29 03-11-12.jpg views: 1 grootte: 84,1 KB id: 1099434

Gr. Hans W

Leuk om hier weer een paar schetsen van je te zien!
    200 mm Meade LX 200 ACF, Takahashi TSA 102, Lunt Ls60tha, Imaging Source DMK21, Canon eos 1000D

Commentaar

De schets van M29 is erg herkenbaar, goed gedaan!
      Volgende keer op Jupiter eens proberen wat hogere vergroting te gebruiken, dan kan je waarschijnlijk details op beide gasbanden zien.
      -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Net wat later dan toen ik nog even door de optrekkende bewolking Jupiter kon zien. Bij jou is het maantje al los.

Met TomC valt het mij ook op dat je weinig details ziet. Een van de twee grote banden is dubbel, en dat zou je ook moeten kunnen zien. Of was de seeing heel slecht gisteravond?
        What where the skies like when you were young?

Commentaar

Mooie schetsen Hans! Je ziet niet zoveel schetsen van Jupiter waar ook maantjes op staan. Dit is ook wel leuk!
          10" SW Flextube dobson

Commentaar

Origineel geplaatst door svdwal Bekijk bericht
            Net wat later dan toen ik nog even door de optrekkende bewolking Jupiter kon zien. Bij jou is het maantje al los.

Met TomC valt het mij ook op dat je weinig details ziet. Een van de twee grote banden is dubbel, en dat zou je ook moeten kunnen zien. Of was de seeing heel slecht gisteravond?
            Hoi svdwal jainderdaad was de seeing slecht je zag de randen van Jupiter trillen en dekijker was heel nat van de douw en het gras ook ik zat in de achtertuin ik hebook geprobeerd met een 7.5 mm oculair maar de trillen in het beeld was zo datje verder geen detail zag
            Gr. Hans W

Commentaar

Dan zal het de slechte seeing zijn geweest. Ik heb ook met een C8 zitten kijken dus wat dat betreft ouden we hetzelfde moeten kunnen zien.

Je schrijft dat de scoop helemaal bedauwd was. Was je correctorplaat ook beslagen? Dat geeft ook een veel slechter beeld.
              What where the skies like when you were young?

Commentaar

de correctorplaat was niet beslagen ik heb een douwkap er op zitten maar de buis droop het water er van af

Commentaar

Werken...
                X