Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Tekening sluiernevel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Tekening sluiernevel

Dit hoort hier niet echt thuis, maar ik vind geen andere goede plaats om je eigen tekeningen op te plaatsen. Dan maar hier.

Deze week was echt super, 's nachts poederdroog en daardoor weinig of geen lichtvervuiling. Ondanks school toch tweemaal tot een uur of één waargenomen, waaronder de nacht van donderdag op vrijdag. Ik heb me onder andere bezig gehouden om NGC 6992 eens uitgebreid te bekijken en ook te tekenen. En dat is redelijk gelukt. Tekening met een 10" f/5 dobson en Burgess 26 mm SWA.
    Groetjes uit de westhoek,
    Karel.

wat een schitterende tekening heb je gemaakt.
    Je hebt heel veel detail waargenomen en prachtig vastgelegd.
    Diep respect.
    Harro
    Harro bekijkt de hemel het liefst met een grote Newton en een goed gezelschap (560mm F/3,6 zelfbouw trussdobson met optiek van John Nichol Optical :)

Commentaar

mooie tekening man!! :lol:
      Meade LXD75 8" Schmidt Newton
      The Imaging Source DBK21AU618

Commentaar

Oja vergeten vermelden: er werd een OIII-filter gebruikt. Zonder zijn alleen de helderste plukken nevel zichtbaar.
        Bedankt voor het compliment.
        Karel.

Commentaar

hallo,

Hoort hier wel thuis vind ik . Heeft toch met astronomie te maken.

mooi tekening.

m.vr.gr. Arend

http://www.inhetdonker.nl
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Mmm Misschien de forumnaam in "Eigen werk" veranderen. Prachtige tekening zeg!
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wow, prachtige schets! Zeer natuurgetrouw. Binnenkort ook in deepskylog zeker?!
              Last bewerkt door tomkooij; 12-01-12, 12:13.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                Mmm Misschien de forumnaam in "Eigen werk" veranderen. Prachtige tekening zeg!
                'Eigen beeldmateriaal' misschien? Foto's, tekeningen en filmpjes.

Tekening ziet er netjes uit! Lang mee bezig geweest?
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Mooie gedaan, klasse tekening!

Commentaar

idem wat de rest zei , zo mooi , ik dacht eerst dat het een echte foto was
                    Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Origineel geplaatst door Asellus
                      Wow, prachtige schets! Zeer natuurgetrouw. Binnenkort ook in deepskylog zeker?!

groeten michiel
                      Jup, m'n waarnemingen komen er binnen ruime tijd op. De waarnemingen van deze week stromen er trouwens binnen...
                      Ik ben eens gaan kijken naar jouw tekeningen () en ik heb m'n ogen uitgekeken. Het is alsof je aan het oculair staat . Prachtig.
                      Was je ook op starnights deze zomer? Dat meen ik me te herinneren bij de messier-certificaten...

Origineel geplaatst door Steem
                      Tekening ziet er netjes uit! Lang mee bezig geweest?
                      Wel, toch een uurtje. Maar dan heb je wel gekeken tot op je eigen limiet, terwijl je tijdens een vluchtige waarneming vlugger naar een ander object overgaat. Door te tekenen let je vanzelf meer op de details en zie je dingen die je anders over het hoofd had gezien. Meestal gebeurt dit na een kwartiertje aan het oculair met een handdoek over het hoofd en hevig ademend, en nog van die kleine trucjes.
                      Last bewerkt door tomkooij; 12-01-12, 12:14.
                      Karel.

Commentaar

Prachtig prachtig! Het ouderwetse werk! Ik stel voor een apart topic met schetsen. Je ziet het sinds de opkomst van digitale fotografie te weinig vind ik.
                        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Ilye
                          Was je ook op starnights deze zomer? Dat meen ik me te herinneren bij de messier-certificaten...
                          Hej Karel,

goed geraden en bedankt voor het compliment. Schetsen is een goede manier om veel aandacht aan objecten te besteden.
                          Ik was inderdaad ook op starnights. Zo te zien heb je ook een bronzen certificaat gekregen
                          Inderdaad veel waarnemingen deze week. De 12500 is gepasseerd! Ook leuk dat er steeds meer tekeningen verschijnen.

groeten michiel

Commentaar

Wauw!!! Erg mooi hoor!!
                            Op wat voor papier heb je dat getekend? Is dat zwart papier met een wit potlood of iets dergelijks?

Verder ben ik het moet roel eens om hier een appart topic van te maken, mits er meer schetsen binnen druppelen
                            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Werken...
                            X