Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maanschets: Tycho (L6)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maanschets: Tycho (L6)

Na Neowise werd het weer eens tijd om naar het Zuiden te kijken. Hierbij een schets van krater Tycho, nummer 6 op de Lunar 100 lijst.

Gezien de lage stand van de maan werd deze schets in twee fasen gemaakt.
    - Een uurtje achter de telescoop voor volledig schetsen van Tycho en voor het aanbrengen van de schaduw- en lichtpartijen van de omliggende kraters;
    - een uurtje aan de keukentafel voor verder inkleuren van de wit/zwart/grijs zones.

Voor de eerste keer heb ik hierbij gebruik gemaakt van een EQ platform. Dat scheelt toch al snel een hoop trek- en duwwerk aan de telescoop tijdens het schetsen.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Tycho.jpg views: 117 grootte: 1,30 MB id: 1459346
    Dobson Orion XT8i f/5,9

Hij is weer erg mooi!
    Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Zelfbouw 8" f/5 kofferdob, Skywatcher 72mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Knap werk!
      Log je waarnemingen op http://www.deepskylog.org/
      457mm f/4.5 Obsession #693 - 350mm f/4.6 zelfbouw Dobson - 200mm f/4 Reisedobson

Commentaar

Prachtig gedaan.

Origineel geplaatst door Jan De Ceuster Bekijk bericht
        Voor de eerste keer heb ik hierbij gebruik gemaakt van een EQ platform. Dat scheelt toch al snel een hoop trek- en duwwerk aan de telescoop tijdens het schetsen.
        Dat geloof ik graag. Ooit wil ik me tijdens het maanschetsen filmen om uit te maken hoeveel tijd ik met volgen verlies.
        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Werken...
        X