Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Galaxie hoppen in Bootes

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door TomC Bekijk bericht
    edit: IC 1029 staat er wel in!
    Hé, dat is gek. Ik heb de Duitse Premium-versie en daar staat het stelsel niet in. Ik heb je foto vergeleken met m'n eigen IDSA en ook NGC 5795 staat er niet in.
    Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

De Duitse Premium versie komt overeen met de Engelse Field Edition ?
      Misschien heb je ontdekt dat in de Field Edition minder staat dan de Desk edition.
      Ik heb de Desk Edition en daar staan de beide stelsels wel in (zoals op de foto).
      C11 SCT 28cm f/10, C8, AVX mount, SW mak127, AZ Goto

Commentaar

Ik heb de Engelse Field edition van de IDSA.
        Lijkt erop dat de (latere) vertaalde versie wat meer objecten bevat. Leuke studie op een grijze Grandpré dag
        -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Aha! Goed gezien. Ik had op voorhand deze objecten al gescreend op DSS beelden (of ze wel interessant zijn voor een schets) en nota gemaakt dat er nog een 2e veegje bij staat.

edit: IC 1029 staat er wel in!

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: 20190713_193930.jpg views: 110 grootte: 5,67 MB id: 1422109
          OOOH!!!! SUPER idee om te weten of je een object al geschetst hebt!!!
          Het onderlijnen deed ik dankzij Skyscanner ook al even, maar soms ben je aan het waarnemen en wil je een object schetsen, alleen om de dag daarop te ontdekken dat je 'm al gedaan hebt.

Hoe plan jij je dubbele schetsen aan te duiden, Tom? Nu je de H400 opnieuw doet, moet je er overal iets gaan bij zetten dan?

Ik had deze post overigens compleet gemist. Topklasse alweer. En dat niet alleen in het schetsen, maar de volharding om toch maar weer buiten te gaan zitten voor die paar uurtjes!
          Esprit 80ED f/5 Triplet, Esprit 120ED f/7 Triplet, 10” LX200 ACF f/10; 12" f/4 Sumerian; C11 EdgeHD - iOptron CEM60, iOptron IEQ45 pro - ASI 071 MC PRO

Commentaar

Origineel geplaatst door Lifesvr Bekijk bericht
            Hoe plan jij je dubbele schetsen aan te duiden, Tom? Nu je de H400 opnieuw doet, moet je er overal iets gaan bij zetten dan?
            Ik noteer / markeer enkel de schetsen in mijn atlas, niet een snelle waarneming. Indien er méér dan 1 schets gemaakt: iedere keer gewoon de nummer van de schets erbij zetten. Kijk maar op die foto: bij NGC 5676 staan twee schets-nummers.

Je kan begrijpen dat ik mijn IDSA nooit oftenimmer wil verliezen. Dat is mijn ultieme archief-referentie.
            -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Nieuwkopers van de IDSA kunnen dan dus beter gaan voor de Engelse versie, want als er op zo'n kleine foto al 2 objecten missen..
              Maar leuk om eens uit te zoeken idd.
              C11 SCT 28cm f/10, C8, AVX mount, SW mak127, AZ Goto

Commentaar

Dit is een prachtige sessie met weer weergaloze schetsen. Tom, als we jou toch niet hadden....!

In de Duitse desk-versie staat het stelsel ook niet.
                Schiedam
                Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
                Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
                Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Leuke studie op een grijze Grandpré dag
                  Je kan tellen hoeveel objecten er in de index staan...
                  Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Werken...
                  X