Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ngc 6231

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ngc 6231

Deze schets is gemaakt vanuit mijn achtertuin in Durban, Zuid-Afrika, met mijn XT8. Hier laat ik drie foto's zien. De eerste is de originele schets, wit pastel potlood op zwart A5 schetspapier. De tweede is de foto die ik heb gemaakt met Star-tools, waardoor de stereo mooi is, vervolgens heb ik kleur toegevoegaan de spikes. Ik hoop dat je het leuk vindt.
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Cropped-and-orient-687X445.jpg views: 3 grootte: 23,1 KB id: 1417335Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Run 4.jpg views: 3 grootte: 14,1 KB id: 1417336Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: Original-ST-spikes-colours-label.jpg views: 4 grootte: 20,1 KB id: 1417337

Sorry, de vertaling heeft gevlogen, het moet mooie ronde sterren zijn

Commentaar

Begrijp ik het juist: je hebt kleur toegevoegd (3e afbeelding) aan de foto die je maakte van de cluster (2e afbeelding) op basis van je visuele waarneming? Ik zie ook enkele extra sterren op je schets die niet op de foto staan
      Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Ik snap het niet helemaal, is de tweede een foto van de schets of een foto van de hemel? Maar de derde vind ik prachtig!
        Takahashi Mewlon 210, Kson 1026ED apo

Commentaar

Alle afbeeldingen zijn verwerkt vanaf de originele foto van de schets. De eerste afbeelding toont de schets op het papier, onaangeroerd. De tweede is nadat het is opgelost met Star Tools/Photoshop. De derde toont de toevoeging van kleuren en spikes. De drie afbeeldingen tonen de overgang van een handgetekende schets naar een digitale versie. Sorry voor het misverstand. Ik vertaal van Afrikaans naar Nederlands, dus ik denk dat een paar dingen verloren kunnen gaan in de vertaling.

Commentaar

Leuke bewerking, het is een mooie, levendige schets!
            Origineel geplaatst door KingClinton Bekijk bericht
            De tweede is nadat het is opgelost met Star Tools/Photoshop.
            interessant, die techniek ken ik nog niet. Wat gebeurt er dan specifiek?

Is er een reden waarom je een foto neemt, in plaats van een digitale scan?

-- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Gaat het om deze StarTools?
              Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natasja), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Ik vind nummer één en drie het fraaist. Nummer twee te " computerig". hoewel ik weet dat met nummer drie meer bewerkingen hebben plaatsgevonden.
                Nummer drie geeft een sprankelende impressie. Heel prettig!
                Schiedam
                Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
                Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
                Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

Origineel geplaatst door TomC Bekijk bericht
                  Leuke bewerking, het is een mooie, levendige schets!

interessant, die techniek ken ik nog niet. Wat gebeurt er dan specifiek?

Is er een reden waarom je een foto neemt, in plaats van een digitale scan?
                  Bedankt voor alle vriendelijke reacties.

Ik maak een foto van de schets, want ik heb geen toegang tot een scanner.
                  Ik verwerk de foto van de schets net als een normale foto gemaakt met de telescoop.

Commentaar

Origineel geplaatst door Jef De Wit Bekijk bericht
                    Gaat het om deze StarTools?
                    Bedankt voor alle vriendelijke reacties.

Ja, dit zijn de Star tools die ik gebruik.

Commentaar

Leuk om te zien hoe je je schetsen verwerkt! Mooi gedaan.
                      Jeroen / 'A head full of stars, just not in constellation yet.' Elias Canetti

Commentaar

Werken...
                      X