Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Ngc 6752

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ngc 6752

Ik heb deze sketz gedaan in 2017. NGC 6752 bevindt zich in het sterrenbeeld Pavo en is de op twee na helderste bolhopen. Ik heb de Mellish-techniek gebruikt. Het is witte pastel op A4 zwart schetspapier. De telescoop was mijn Orion XT8 en werd geschetst vanuit mijn achtertuin in Durban, Zuid-Afrika. Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: NGC-6752-for-web-border-label.jpg views: 94 grootte: 31,4 KB id: 1416695

Dat is een zeer mooie
    Moet je zeker loggen op www.deepskylog.org
    Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Schitterend. Kleine correctie, het is de op drie na helderste bolhoop. Omega Centauri, 47 Tucanae en M 22 zijn allen helderder.
      50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Prachtig! Heb je de blauwe kleur ook echt zo waargenomen?
        Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Heel mooi!!

Commentaar

Sjoh, die is realistisch. Prachtig!
            -- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Heel erg fraai! Schitterend!
              Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.

Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op NEQ6, C8 op NEQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door markleeman Bekijk bericht
                Prachtig! Heb je de blauwe kleur ook echt zo waargenomen?
                Toen ik de foto van de schets nam kon je de textuur van het papier zien, ik gebruikte photoshop om het een beetje donker te maken, op hetzelfde moment dat het blauw verscheen en ik liet het zo, het geeft leven aan de schets.

Commentaar

Origineel geplaatst door wvreeven Bekijk bericht
                  Schitterend. Kleine correctie, het is de op drie na helderste bolhoop. Omega Centauri, 47 Tucanae en M 22 zijn allen helderder.
                  Ik heb de informatie van Wikipedia. https://www.google.com/url?sa=t&rct=...vHOjnWhOWyb4Vp

Commentaar

Interessant. De wikipedia pagina geeft NGC 6752 een visuele magnitude van +5.4 en zegt inderdaad dat alleen Omega Centauri en 47 Tuc helderder zijn. Maar de wikipedia pagina van Messier 22 geeft deze een visuele magnitude van +5.1 wat toch echt helderder is...
                    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - ASI1600MM-C met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Werken...
                    X