Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Schets probeersel: maankrater Bullialdus

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Schets probeersel: maankrater Bullialdus

Gisteravond heb ik eens geprobeerd om een stukje maan te schetsen. Het is simpelweg met potlood op wit papier. Vond het nog knap lastig, maar toch is het eindresultaat nog zo gek nog niet, al zeg ik het zelf.

Shoot!

Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Erg mooi voor een eerste keer! Een heel stuk beter dan mijn pogingen ooit al was ik toen pas 14 jaar oud...
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een Esprit 80 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

Zeker niet verkeerd! Er zit diepte in en de kraters hebben een goede vorm (het valt soms echt niet mee om een ogenschijnlijk simpele "ovaal" kloppend op papier te krijgen). Mooi ook, dat subtiele verloopje van de achtergrond.

Meer!!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Heel mooi!
        Log je waarnemingen op http://www.deepskylog.org/
        457mm f/4.5 Obsession #693 - 350mm f/4.6 zelfbouw Dobson - 200mm f/4 Reisedobson

Commentaar

Fraai! Daar willen we meer van zien!
          Schiedam: Evostar APO 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky. In het heelal aan het speuren sinds 1970.
          Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Commentaar

Dank jullie! Dat stimuleert om nog vaker papier en teken gerei erbij te pakken. Sterker nog, ik ben gisteravond gelijk weer aan de slag geweest, haha!

Erg leuk tijdverdrijf tijdens de grijze nachten die we binnenkort tegemoet gaan

Explore Scientific UL 12" dobson, Meade Lightbridge 8" dobson, Skywatcher Heritage Flextube 13cm, Skywatcher 80mm ED, Lunt LS50THa/B400P zonnekijker

Commentaar

Prachtig, dit smaakt naar (veel) meer
              (Ik heb gisteren twee pogingen ondernomen om Gassendi op papier te zetten, maar het resultaat was niet om aan te zien )
              Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Commentaar

Mooie tekening. Dat smaakt inderdaad naar meer.
                Meade LX200 10", Intes MK 67, Meade N6, TAL 100RS, TAL-2m150, 11cm Kutter, Lunt 35/B600,AZ-EQ6 GT,ASI 120 MM, G.O. 20 x 110

Commentaar

Leuk!! Ik weet niet of ik het geduld zou hebben (noch het talent) :-)
                  Sterren kijken in de stad | Skywatcher 150p | Bosma 150/1800 Rumak | Bresser AR102s Refractor | Chinese 90/500 | Celestron 15x70

Commentaar

Thanks!

Sterrenkijken in de stad, ik zou het gewoon proberen! Ik merk zelf dat ik juist meer geduldig waarneem als ik schets, omdat je dan echt moet focusen op details. Het is echt heel leerzaam!

Commentaar

Werken...
                    X