Announcement

Collapse
No announcement yet.

NGC7331 en de Deer Lick Group

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

NGC7331 en de Deer Lick Group

Click image for larger version

Name:	NGC7331enco.jpg
Views:	1
Size:	233.8 KB
ID:	1396547

Hieperdepiep! Dankzij hard werk van Harro en Marco kan ik weer zittend waarnemen in het Zenit. Het is wel gevaarlijk want zo'n strijkkruk is niet op zijn allerstabielst op de hoogste stand, maar het lukte. NGC7331 plus luisjes. Ik moet nog/weer wennen aan schetsen, de luisjes zijn in de schets ongeveer allemaal even helder en het formaat klopt ook niet. Oefening baart kunst en ik ga weer meer oefenen.
    Spuit 9 op zijn minst...
    16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Top. Welkom terug in Schetsenland!
    50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, QHY9 met een 8" RC op een EQ6-R

Comment

Leuke schets!
      Log je waarnemingen op http://www.deepskylog.org/
      457mm f/4.5 Obsession #693 - 350mm f/4.6 zelfbouw Dobson - 200mm f/4 Reisedobson

Comment

Wel erg dat er een 'vriendje' niet mag meedoen
        Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Bedoel je NGC7336 of heb ik nog een andere gemist?
          Spuit 9 op zijn minst...
          16" Canopus met Nichol spiegel, 8" GSO dob, AZ-3+WO Zenithstar 80ED, Star Adventurer + 60D

Comment

Ik vind 'em helemaal geslaagd! Vooral de stofband in NGC 7331 is mooi gelukt en geeft diepte met de scherpe aflijning in het westen. De luizen zijn niet gemakkelijk, vooral die vierde ...
            Alkaid 16" f/4.2 Nichol optics - Celestron SCT CGEM1100 - Doublet ED80CF f/7 - Pentax ED 10x50 DCF

Comment

Originally posted by oetie View Post
              Bedoel je NGC7336 of heb ik nog een andere gemist?
              NGC 7336, weggegomd en kruis erover... de sukkelaar
              Libra 4x22, Lunt LS35THa B400 (Anorexia), Eden XP 8x42 (Salsa), Omegon Argus 16x70 (Maxima), WO Zenithstar 80 FD (Natacha), Sumerian Alkaid 30 cm (Bertha), OOUK 30 cm Dobson (Irma)

Comment

Ja zo hard kan het leven zijn... Als hij ietsjes overtuigender was geweest...
                Spuit 9 op zijn minst...

Comment

Leuk!
                  Goed gedaan!
                  Schiedam: Evostar 120ED, Vixen ED102 (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Mak 102 (g&g) op Alt/Az. Jena 10X50, Gucky.
                  Sterrenwacht Rijswijk : 130mm Astro-Physics Starfire op EQ6, 14 inch Meade Schmidt Cassegrain op EQ8, Lunt.

Comment

Mooi! Lekker donker daar. Nu ben ik benieuwd naar Stephan's quintet, die staat er vlak naast.
                    Starsplitter 14.5" Dobson, Intes Rumak M703, Kson 1026ED apo

Comment

Working...
                    X