Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Maart 2007: De Maan (verduisterd)

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Maart 2007: De Maan (verduisterd)

Deze maand is uitstekend geschikt om de Maan te spotten.
    Plaats hieronder je foto's of tekeningen die je van onze satelliet (al dan niet verduisterd) gemaakt hebt.

Vertel er ook bij hoe je de foto of tekening gemaakt hebt en waardoor je gekeken hebt. :list

Let op: foto's of tekeningen moeten in Maart 2007 gemaakt zijn!!

Svp GEEN lange discussies over details! Dat kun je elders in het forum doen!

Succes :goedgedaan

Het is geen wedstrijd wie de mooiste foto maakt, laat je niet ontmoedigen als je andere foto's mooier vindt..
    Meedoen is belangrijker dan winnen! (er valt ook niks te winnen ;) )
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Hier mijn pogingen dan ;)

Commentaar

Bij deze ook een bijdrage van mijn kant. Voor de 2e keer de maan.

Ik werk met een TS Newtonian 114/900, F7.9. De foto is gemaakt met een Panasonic DMC FZ-30, verbonden via een T2 M55 ring op een Superview 32mm Plossl. Ingesteld op een F8.0 (kan helaas geen 7.9 :() en een sluitertijd van 1/200s.

Afbeelding is bewerkt in Adobe Photoshop CS2. Hierbij heb ik Lens Blur verwijderd, waardoor de plekken ietwat geaccentueerd worden. Hierdoor valt echter wel meer op dat hij bewerkt is.. Daarom heb ik ook de originele foto (bijgeknipt welliswaar) geupload.

Commentaar

Nou hier is een ander foto van de maan,
        Ben hier aardig tevreden over de seeing was niet best door dauw en een beetje bewolking.

Ben er ook achter dat mijn cam niet geschikt is voor astrofotografie. Ik gebruik nu een ToUcam II 820k maar geen COS of CCD chip. Ik kon saturnus maar niet te pakken krijgen, wat ik ook probeer het lukt mij maar niet. Zo ga ik te werk. Doe een 6mm in de scoop zet saturnus in het midden van het beeldveld en doe daarna de cam er in, en wat ik ook doe met belichtingen en weet ik wat. Niks op het scherm nada. Dus ik denk dat het aan de cam ligt.

Maar goed hier is de foto: gemaakt met de 102mm TS refractor met skyglow filter zoner barlow met de ToUcam II820k
        Nou hier is een ander foto van de maan,
        Ben hier aardig tevreden over de seeing was niet best door dauw en een beetje bewolking.

Ben er ook achter dat mijn cam niet geschikt is voor astrofotografie. Ik gebruik nu een ToUcam II 820k maar geen COS of CCD chip. Ik kon saturnus maar niet te pakken krijgen, wat ik ook probeer het lukt mij maar niet. Zo ga ik te werk. Doe een 6mm in de scoop zet saturnus in het midden van het beeldveld en doe daarna de cam er in, en wat ik ook doe met belichtingen en weet ik wat. Niks op het scherm nada. Dus ik denk dat het aan de cam ligt.

Maar goed hier is de foto: gemaakt met de 102mm TS refractor met skyglow filter zoner barlow met de ToUcam II820k

Graag uwe reacties
        "Een leven kan niet mislukken, want een leven kan ook niet lukken"

Commentaar

Celestron 150/750 Newton op CG-5 met Canon 300D en Shorty plus 2 x barlow.

Commentaar

Deze is gisteren gemaakt met Robijntje en een 1.4x converter .

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
              Deze is gisteren gemaakt met Robijntje en een 1.4x converter .
              Laat me raden: was het vliegtuig aan het volgen en vloog toevallig voorbij de maan? ;)
              Hele coole foto!

Menno
              It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Eigenlijk Menno was ik de maan aan t schieten toen dat vliegtuig voorbij vloog . :D

Commentaar

Nou, dan maar de eerste van de verduistering lijkt me? Dit is een gewone .jpg gemaakt met de fotocamera, helaas geen gestackte oid. Zelfde specificaties als hierboven dus.. :goedgedaan

Commentaar

gemaakt met Sony Mavica MVC-FD7 dinosaurus.(diskette)
                    Ervaring is de som van de gemaakte fouten

Commentaar

foto gemaakt met een minolta dimage G400, 15 seconden belicht uit de losse pols :)
                      Wat een pest die mist, zei de pessimist
                      Het klaart wel op die mist, zei de optimist

Commentaar

hallo,
                        ik heb vandaag ook de maansverduistering gevolgd en een paar foto's gemaakt.
                        de foto's zijn gemaakt met een nikon coolpix3100, er valt amper iets in te stellen dus het werkt niet goed, ik had ook niks om het fototoestel vast te zetten dus moest het vasthouden.Telescoop is ts 114/900.
                        ik heb de foto's een beetje bewerkt vooral om wat puntjes weg te halen die (denk ik op de lens zitten) want ze zitten normaal op elke foto en dat irriteert :p

Commentaar

Eentje voor nu .

Commentaar

Ik heb ook een poging gewaagd wat foto's te maken. Camera is voor het oculair gehouden. Helaas is het rood niet zichtbaar op de foto's.
                            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
                            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Heb dit over het hoofd gezien..... dus alnog de verduisterings collectie hier ook maar :idea:

Foto's ook met camera in hand door oculair genomen, maar bij mij is het rood wel mooi te zien. Foto's tussen 23.30 en 02.00 genomen.

Commentaar

Werken...
                              X