Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wolken volgens Urania en MetCheck

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wolken volgens Urania en MetCheck

Volgens beide sites zou er deze dagen vrijwel geen bewolking moeten zijn. De meesten zullen het met me eens zijn dat de werkelijkheid er iets anders uitziet.
    Eerst dacht ik dat Urania een storing had, maar nu geven ze het allebei aan.
    Zijn het wel echt wolken waar we last van hebben of is het een soort mist die door het gebrek aan wind blijft hangen? Wie weet het?
    Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Re: Wolken volgens Urania en MetCheck

Origineel geplaatst door EricB
    Volgens beide sites zou er deze dagen vrijwel geen bewolking moeten zijn.
    Als ze allebei gebaseerd zijn op GFS, dan is dat "normaal"; het gaat om een grofmazig model dat berucht is om het niet voorspellen van lage stratus en mist bij hoge luchtdruk.

http://www.meteoblue.com - die toont netjes bakken mist en lage stratus die slechts vrijdag kan oplossen. Ze gebruiken ook een veel fijnmaziger model (met mazen van 3kmx3km in plaats van ongeveer 70kmx70km).
    Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Bedankt sixela, dit werkt inderdaad veel nauwkeuriger dan sat24. Kan zelfs mijn kleine dorpje hooge mierde vinden!
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Dus? Wordt het vrijdag helder of niet? Overigens heb ik in ieder geval vanmorgen al een Geminide te pakken gehad. Ik was mijn zoontje uitgebreid de Leeuw aan het uitduiden, die was nogal zwak, want het ging al schemeren, dus het ging niet zo vlug. En toen zagen we er één.
        Hij helemaal blij, want hij wil dan graag een wens doen!

Binnen een minuut kwam er weer één, maar die kruiste het pad van de ander. Ik neem aan dat die dan tot een andere zwerm behoort? Hij gedroeg zich wel hetzelfde. Maar voor een Urside lijkt het mij nog wat vroeg, hoewel hij wel uit die richting scheen te komen. En die zien er toch ook wel anders uit?

Moet alleen zeggen dat ik vergeten ben te wensen dat het vrijdag helder zou worden

Commentaar

Origineel geplaatst door capella
          Dus? Wordt het vrijdag helder of niet?
          De *verwachting* is dat het 's avonds gaat opklaren, maar zelfs de beste modellen hebben moeite om te voorspellen of de zon doorbreekt door lage stratus en mist die blijft "plakken". Het is een dubbeltje op zijn kant...
          Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Momenteel hangt er een hogedrukgebied boven ons land dat zich de komende dagen nauwelijks zal gaan verplaatsen. Ook de bewolking zal niet verdwijnen, tenzij het gaat oplossen. Maar de radar kan helaas niet alles detecteren, sommige wolken en mist worden vaak niet "gezien".

Bedankt voor de link, sixela! Ik kende die site nog niet. Ziet er goed uit!
            Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
            http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Werken...
            X