Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Rare radarbeelden!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Rare radarbeelden!

Hallo allemaal,

Zojuist zag ik op http://www.buienradar.nl iets vreemds. Alle buien bewegen zo ongeveer naar het noorden weg, maar een bui lijkt naar het zuidwesten te bewegen. Hoe kan dit?

De bui hangt net ten westen van Zeeland en trekt van Rotterdam richting het Kanaal. Zie de bijlage voor een screenshot om te zien welke ik bedoel... (ik heb hem even vlug door Paint gehaald dus de kwaliteit is niet denderend :P)

Ik vermoed dat dat het ontstaan van een nieuwe bui is.
    Het lijkt dat hij opschuift naar ZW maar dat is waarschijnlijk gezichtsbedrog.

Is maar een idee hoor.

Commentaar

Als ik goed kijk zie ik nog wel 3 of 4 andere strepen van wolkenbanden die hetzelfde gedrag vertonen. Misschien heeft het nog iets met de harde wind daar te maken die de wolken deze vorm doet aannemen ? Condensstrepen van vliegtuigen zullen het wel niet zijn.

Commentaar

Chemtrails!

Ik denk niet dat de bui naar het zuiden beweegt, maar juist boven Zeeland oplost en dat de bui zuidelijker 'aangroeit'. Hierdoor lijkt het dat de bui zuidelijk beweegt.
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
          Ik denk niet dat de bui naar het zuiden beweegt, maar juist boven Zeeland oplost en dat de bui zuidelijker 'aangroeit'. Hierdoor lijkt het dat de bui zuidelijk beweegt.
          Zoiets dacht ik zelf ook al. Maar misschien was er een andere verklaring voor.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
            Als ik goed kijk zie ik nog wel 3 of 4 andere strepen van wolkenbanden die hetzelfde gedrag vertonen.
            Juist, dat is me al vaker opgevallen. Bovendien heb ik al vaker gezien dat deze strepen 'toevallig' boven De Bilt samenkomen. Mijn idee is dus dat de radar in bepaalde richtingen minder of (juist over-?)gevoelig is, maar waardoor dat dan weer komt weet ik ook niet.
            Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Origineel geplaatst door sluys
              Origineel geplaatst door Sterrenkijker
              Als ik goed kijk zie ik nog wel 3 of 4 andere strepen van wolkenbanden die hetzelfde gedrag vertonen.
              Juist, dat is me al vaker opgevallen. Bovendien heb ik al vaker gezien dat deze strepen 'toevallig' boven De Bilt samenkomen. Mijn idee is dus dat de radar in bepaalde richtingen minder of (juist over-?)gevoelig is, maar waardoor dat dan weer komt weet ik ook niet.

Inderdaad, indien er strepen zijn (die ook nog eens tegengesteld gaan) hebben ze hun radiant ongeveer in de Bilt.
              Dit moet haast een meetfout zijn, en als jij dit al vaker hebt opgemerkt moet het dat wel wezen.

Commentaar

Ik heb vaker fouten gezien in de radarbeelden, maar die zien er heel anders uit dan de animatie van vanmiddag. Dat leek er echt gewoon op alsof de bui langzaam oploste aan de bovenkant en ontwikkelde aan de onderkant, waardoor het leek alsof het de tegengestelde richting op bewoog.

Commentaar

Het moeten haast meetfouten zijn Demelza.
                  Als je nu kijkt zie ongeveer dezelfde 3 strepen en op dezelfde plek boven Belgie als Marijn op zijn plaatje laat zien.

Commentaar

Hmmm... Ik zie het inderdaad. Vreemd. Toch twijfel ik over die meetfouten hoor. Kijk maar eens op de Europese radar. De wind waait niet altijd overal uit 1 richting.

Commentaar

Hmmm... Ik zie het inderdaad. Vreemd. Toch twijfel ik over die meetfouten hoor. Kijk maar eens op de Europese radar. De wind waait niet altijd overal uit 1 richting.
                      Ben ik helemaal met je eens Demelza, maar het kan haast niet zijn dat (eventule) bewolking na 6 uur nog steeds op de zelfde plaats ontstaat en ook nogeens uit de zelfde richting (radiant ligt nog steeds in Utrecht).
                      Maar goed ik ben geen deskundige dus trek alleen maar conclusies met wat ik waarneem en kan beredeneren.

Waar vind ik overigens een link naar de Europese radar?

Commentaar

Linkje: Europese radar

Check onderstaand plaatje! Ik vermoed dat dit de oorzaak is: een warmtefront en een koudefront precies op de plek waar de wolken de andere kant op gaan. Lijkt me dus geen computerstoring.

Commentaar

Linkje: Europese radar

Check onderstaand plaatje! Ik vermoed dat dit de oorzaak is: een warmtefront en een koudefront precies op de plek waar de wolken de andere kant op gaan. Lijkt me dus geen computerstoring.

Ja daar kan je wel eens gelijk in hebben maar dan blijft het nog steeds vreemd dat dat op de zelfde plek gebeurt.
                          Ook op het Europese radar plaatje zijn ze te zien. (en nu maar hopen dat het niet uit de zelfde bron komt)
                          Ik ja eens kijken of die plek exact het zelfde is of dat er verschuiving in zit.
                          Anders morgen nog maar eens kijken dan zouden er duidelijke verschillen moeten zijn.

Commentaar

Een radar gaat tot 240km ver maar hij is maar nauwkeurig tot op 100km. Als ik op de belgische buienradar kijk zie ik die lijnen niet. klik Vergeet niet op play te duren als hij geladen is of je kan lang wachten
                            Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Ze zijn ook te zien op de radar van weathernews: http://www.weathernews.nl/radar/

EDIT: de buien volgen duidelijk de lijnen van de fronten.

Commentaar

Werken...
                              X