Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Regenboogvraagstuk

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Regenboogvraagstuk

Overdag met regelmaat alle condities gezien voor een regenboog, zie ik hier echter niet in de bergen, heeft dat met de horizon te maken?

Nee met het breken van het licht krijg je een regenboog. Als de zon door de regen heen schijnt wodt het licht gebroken dan krijg je een regenboog.

Commentaar

Origineel geplaatst door bram
      Nee met het breken van het licht krijg je een regenboog. Als de zon door de regen heen schijnt wodt het licht gebroken dan krijg je een regenboog.
      Weet ik, maar waarom zie ik hier op 1600 meter hoogte dan geen regenboog?

Commentaar

Hoe lager de zon staat, hoe hoger de regenboog. Het is nu zomer en je zit in de bergen. Als er regenbogen zijn, staan ze heel laag. Misschien dat dit de verklaring is? Ik neem aan dat de luchtvochtigheid e.a. omstandigheden gelijk zijn als op andere plekken?
        Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
        http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Callisto, wat bedoelde je met "alle condities voor een regenboog"? Druppels groot genoeg, zon onder de juiste hoek, juiste positie van regenbui t.o.v. jou?
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Demelza
            Hoe lager de zon staat, hoe hoger de regenboog. Het is nu zomer en je zit in de bergen. Als er regenbogen zijn, staan ze heel laag. Misschien dat dit de verklaring is? Ik neem aan dat de luchtvochtigheid e.a. omstandigheden gelijk zijn als op andere plekken?
            Dank Demelza, dat zal 'm zijn. Zon stond tijdens de ideale condities voor een regenboog inderdaad relatief hoog, m.a.g. dat de regenboog vanuit mijn standpunt niet te zien zal zijn geweest, i.c. achter de berg(en).

Commentaar

Werken...
            X