Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat is dit?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat is dit?

Hallo, ik ben geen weer fotograaf oid maar dit trok mijn aandacht op 09-06 om ongeveer 19:45 uur.
    Weet iemand wat dit is?
    "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Hmmm, en ik ben geen geograaf, maar is dit de Rabenhauptstraat?
    Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

WOW, en dat vanuit Chicago! LOL
      Maar ik bedoel die streep in de lucht
      "Een dochter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! is dat niet geweldig? (19-09-2008) En haar naam is Iza.

Commentaar

Haha, tja, Google he... :P Da's ook de reden waarom ik de locatie van onze woning niet meer zo precies op het web heb staan...

Helaas kan ik je met die streep dan weer niet helpen (ik ben namelijk ook geen meteoroloog...)
        Only the true messiah denies his divinity

Commentaar

Is dat niet gewoon de scheidingslijn tussen twee wolken? Zoals ik kan zien op die foto lijkt die lijn de grens aan te geven van een wolk die lager hangt en zie je dat zo duidelijk door de lichtspeling.
          Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
          http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

zou best eens kunnen zag er nogal dreigend uit, en werd voorafgegaan
            door veel wind.
            dacht dat het een rolwolk was?

Commentaar

Hm, die lijn is wel opvallend 'smooth' - ik neem aan dat de foto genomen is in de buurt van een onweersbui? Misschien moeten we even zoeken in de richting van bepaalde wolkvormen bij cumulonimbuswolken.
              The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

klopt vlak na deze foto ging het onweren

Commentaar

ik zou het zelfde als demelza zeggen.

Commentaar

Dit is toch op zn Nederlands gezegd een soort van rolwolk?

Commentaar

Dit is een shelf cloud, op 8-6 vooral en op 9-6 waren deze jongens volop aanwezig. Een enorme torenwolk die als het ware vooruit rolt en dat noemen we vaak ook een rolwolk.

Commentaar

ja idd en vaak zie je ook dat de onderste spierwit is en de bovenste heel donker.
                        bij deze is dat niet zo maar ik kan je welzeggen als je dit ziet weet je er is onheil onderweg(je onweer dus).
                        en mooie foto's trouwens.

Commentaar

Dat zijn inderdaad de jongens van het extreme weer, dan mag je meestal een gat in de lucht springen als je ze ziet aankomen, soms ook niet in een extreem en een niet-extreem geval bedoeld.

Commentaar

Bedankt voor jullie (uiteenlopende) reacties, kunnen we nu dan concluderen dat het hier om een rolwolk gaat?
                            Of zoals er ook werdt gezegd een scheiding tussen twee buien.

Commentaar

Werken...
                            X