Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Boerenwijsheid

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• sluys
    antwoordde :
    Ii d'berge cha ma guat sterne luaga, zeg ik altijd maar...

Laat een reactie achter ::

• Nop
    antwoordde :
    Check, doe er maar 1 minder. Ik kom er ook naartoe

Ah Lenk, is dat niet Simmental? Vroeger veel geweest in Berner Oberland. Prachtig daar. Trouwens, op de Gurnigelpas is er altijd een enorm telescoopfeestje. Is net geen Berner Oberland.

EDIT Demelza:
    Afbeelding als bijlage toegevoegd i.v.m. behoud lay-out.

• Callisto
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Wolkewietje
    Dat klinkt goed!
    Ik wilde dat ik daar was..
    We hebben nog 5 slaapplaatsen over.........

• Callisto
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Nop
    Whoo waar zit je precies? Ben eens een nachtje in een berghut bij Kandersteg geweest..Feest voor het oog. En niet alleen 's nachts.
    We zitten in Matten, richting Lenk, chalet aan de rand van het dorp langs donderende bergbeek, 's-nachts aardedonker, niet zo gek ver van Kandersteg vandaan. Kan de spullen op gedeeltelijk overdekt balkon opstellen, wat wil een mens nog meer?

• Wolkewietje
    antwoordde :
    Dat klinkt goed!
    Ik wilde dat ik daar was..

• Nop
    antwoordde :
    Whoo waar zit je precies? Ben eens een nachtje in een berghut bij Kandersteg geweest..Feest voor het oog. En niet alleen 's nachts.

• Callisto
    started a topic Boerenwijsheid

Boerenwijsheid

Zit hier momenteel hoog in het Berner Oberland, en de ingewijden hier noemen het weer 'wie verrückt'. Feit is dat ook hier veel meer neerslag valt dan jaren geleden. Het zijn veelal buien met een tropisch karakter, veel in korte tijd. Staat tegenover dat op de spaarzaam heldere avonden Jupiter(en Venus) verpletterend mooi zijn, geen lucht-en lichtvervuiling. Werkelijk niet te vergelijken met de zicht-omstandigheden in Nederland. Uiteraard de hele rotzooi mee hier naar toe genomen.
Werken...
X