Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Plaats hier je weerfoto's

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hier wat regenboogfoto's die ik vanavond heb genomen. Mooi was het om al die 'kleinere' effecten te zien: de zwakkere buitenboog, de lichtere lucht aan de binnenkant van de 'hoofdboog', en de 'supernumaries'. Een mooi exemplaar!

De onderste foto is een flink gefilterde versie van de tweede foto, waarop de supernumaries extra duidelijk naar voren komen. Ik had er nog niet eerder zoveel gezien! Visueel waren ze wel beter te onderscheiden dan in de tweede foto.
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Gister een foto gemaakt van een 'vreemde' wolk...Iemand een idee of zo'n wolk een naam heeft..

Het lijken de vingers van een Michelin popje wat je ziet...of een wolk met wratten
      M.v.gr. Frans

Commentaar

Origineel geplaatst door mzl
        Gister een foto gemaakt van een 'vreemde' wolk...Iemand een idee of zo'n wolk een naam heeft..
        Mammatus clouds:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Mammatus_cloud
        De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

'Supernumaries' zijn manifestaties van zelf-interferentie van een gereflecteerde en gebroken lichtbundel.

Handige link:

http://www.atoptics.co.uk/rainbows/supform.htm

Op die site staat overigens nog veel meer qua optisch/atmosferische verschijnselen. De moeite waard!
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Vanmiddag gezien en gefotografeerd, Mammatuswolken:

Commentaar

Mammatus in Leiden

Leiden, 09-07-2007, 12:36 uur

Tijdens m'n pauze op t werk zoals altijd even naar buiten. Zoals altijd ff wolken kijken en recht boven mij was een klein gebied met mammatus wolken. Paar plaatjes geschoten met mobiel. Geeft hele slechte kleuren dat ding dus maar ff naar z/w gezet. Wel weer mooi om eens te zien

Menno

(Nu wel in juiste topic geplaatst )
              It's My Tail And I'll Chase It If I Want To

Commentaar

Zonsondergangen rulen!!

Haarlem, 11-07-2007, 21:15 uur

Vandaag weer hele mooie wolkenpartijen vlak voor zonsondergang Op paar partijen ingezoomd vanaf m'n balkon, geschoten in RAW. En sommige dingen vrágen er gewoon om om wat versterkt te worden ... deze foto's dus ook Kleuren en contrasten waren zeker wel aanwezig maar net wat te "zwak". Die dus wat versterkt.

Menno

Commentaar

Gisteren nog een mooi fototje gemaakt: (verkleinde versie)
                  Canon Powershot a75

Commentaar

Vlak voor de bui

Haarlem, 16-07-2007, 18:54 uur

De lucht was al donker maar opeens kwam dit gedrocht er aan rollen
                    De bui later viel mee, alleen heel veel regen en een beetje onweer.
                    Mmmm, onweer komt er nu (19:40 uur) dus wel aan

Drie foto's aan elkaar geplakt met AutoStitch.
                    Download versie is hetzelfde alleen dan groter (2000x751)

Menno

Commentaar

Vlak voor de bui, part deux

Ok, foto van gister was eigenlijk 123 in elkaar gezet. En toch wat donker hoorde ik ook van anderen nu.
                      Even wat meer aandacht eraan gegeven nu en deze versie ervan gemaakt.
                      De wolk heeft nu ook de vuile, donker bruine kleur die ik zag. Ook meer detail zichtbaar.
                      Huizen worden nu iets onwerkelijker door kleur ophalen. Maar zonder huizen mist de foto referentie punten wbt schaal etc.
                      Wat nu ook meer naar voren komt is de lucht die de wolk in lagen voor zich uit lijkt te duwen.
                      Is dat in het echt ook zo of lijkt het maar zo?
                      Anyway, weer kleine en grote versie.

Menno

Commentaar

Laats deze sundog gezien. Opzich niet zo bijzonder maar door de kleuren vind ik hem toch wel wat hebben..
                        "Have you ever tried to imagine how huge the universe is? I've tried it many times.."

Commentaar

Regenboog gisteravond 21-07 (en eerste poging Photoshop...)

Onderstaande foto nam ik gisteravond op de markt van 's-Hertogenbosch.
                          Is ook mijn eerste poging een foto in Photoshop te bewerken, dus tips en kritiek zijn welkom!
                          "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Mooie foto Victor.
                            Een regenboog fotograferen blijft altijd een uitdaging.
                            Het was gisteren op het eind van de middag/begin avond een aparte lucht.
                            Ook hier (Ehv) wat de lucht rood gekleurd en (later regen).

Klopt het dat je de foto met een groothoek hebt genomen (35mm of zo iets) ?
                            Wat me nl. wel opvalt is dat het linkse gebouw dreigt om te vallen misschien kan je dat in Photoshop ook weer corrigeren.
                            Zelf heb ik geen ervaring met Photoshop dus ik kan je geen tip geven hoe dat te doen. Ik herinner me van vroeger dat (de professionele fotograaf) dat deed door de lens schuin te zetten (iets kantelen) maar dat was dan weer een toestel met lensbalg. Mogelijk kan zoiets tegenwoordig ook met zo'n bewerkings programma.

Commentaar

Hoi Henk,

De foto is 'gewoon' genomen met mijn Sony DSC-F828, wel redelijk ver uitgezoomd. Misschien moet ik de Bijenkorf even bellen dat ze problemen hebben met de fundering.

Maar het valt me (nu pas..) op dat die gebouwen links overhellen. Ik weet dat je kan rekken en strekken met Photoshop, zal 's kijken hoe.
                              Iemand nog tips?
                              "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

gisteravond wel een mooie lucht, het is niet zo bijzonder maar ik vond hem wel mooi

Commentaar

Werken...
                                X