Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Onweer 1 oktober

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Onweer 1 oktober

Gisteren heeft het flink geflitst in de buurt van eindhoven. Hier een aantal foto's daarvan.

1,

2,

3,

4,

Mooie foto's !!

Heb t wel even verplaatst naar eigenbeeldmateriaal

Commentaar

Schitterend! Klein vraagje: hoe maak je nu eigenlijk foto's van iets onvoorspelbaars als bliksem? Sluitertijd op oneindig en dan de zwaar overbelichte digitale foto retoucheren?
      SkyWatcher Heritage 130p Flextube (Dob)
      Meade DS2070AT (70mm refractor + Autostar) 76/700 Newton type "Kijkshop"

Commentaar

Ik zet de camera op bulb en hang er een afstandsbediening aan. Iso op 800 zodat er niet te veel ruis is en dan fietsen maar! Zorg wel dat je niet te lange opnames maakt (10 tot 20 seconde). Meteen als er een flits is geweest de opname wel stopzetten...anders wordt het allemaal te fel.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
          Ik zet de camera op bulb en hang er een afstandsbediening aan.
          Verdorie, nu ben ik toch echt wel een vrij redelijk amateurfotograaf, alleen nog niet echt digitaal ingesteld, maar wat is "bulb"?

Commentaar

oneindig

Commentaar

Aha, dat verklaart een hoop thanx!

Commentaar

Met m'n webcam heb ik ook nog een paar foto's gemaakt gisteravond vanuit Eindhoven:

Commentaar

Prachtig Skyguy! Wolken, onweer en sterren op één foto! De kleuren zijn ook erg mooi.
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Die tweede is ge-wel-dig ja! Staat op m'n bureaublad

Commentaar

Als je m op je bureaublad wil heb ik nog wel een groter exemplaar liggen

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                        Als je m op je bureaublad wil heb ik nog wel een groter exemplaar liggen
                        Stuur 'm maar naar mijn emailadres (zie profiel)

Commentaar

Laten we er dan gelijk maar een algemeen topic van maken! Je foto's zijn heel mooi SkyGuy ik had ook gehoopt op een afscheiding van helder en donker maar ik zat ff niet op te letten... dus stormen, regen op de lens maarja toch deze even kunnen scoren, hij is wel minder mooi maar toch wel het posten waard Wat ik vooral mooi vind is hoe de dakpannen oplichten, een hele mooie kleur vind ik zelf.

En zou je mij even de orginele foto's 2 & 3 willen sturen, zie profiel

Nikon 18-200 @18mm
                          F/8
                          S=5sec

Commentaar

well done guys!!! Mijn favo plaatjes zijn dit toch wel. De bliksem is een van de meest fassinerende natuurverschijnselen die ik ken!
                            [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

Erg mooi! vooral die 2e foto... ik heb gisteren een tijdje buiten staan genieten.

Commentaar

Werken...
                              X