Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

'Steeds meer extreme zomers'

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

PARIJS - De extreme zomers die Europa al jaren teisteren, worden steeds onvoorspelbaarder. Volgens een groep Zwitserse wetenschappers die onderzoek naar klimaatverandering hebben gedaan, worden de zomermaanden steeds vaker gekenmerkt door zware regenval óf door hittegolven.

Donderdag publiceren ze hun bevindingen in het Britse wetenschapsblad Nature. Dat klimaatveranderingen zich voordoen, was al langer bekend. Maar het is nu voor het eerst dat er onderzoek is gedaan naar de oorzaken van de sterke wisseling van de extreem variërende weersomstandigheden. Volgens de onderzoekers is dit te wijten aan de complexe relatie tussen landvochtigheid en de temperatuur van de lucht in combinatie met het opwarmen van de aarde.

Uit het onderzoek blijkt dat de kans op regen en overstromingen de komende jaren vooral toeneemt in vochtige gebieden. Maar bewoners in droge regio's in vooral Midden- en Oost-Europa kunnen volgens de onderzoekers rekenen op extreme hittegolven en droogte.

Naarmate de temperaturen op de rest van het continent oplopen, kruipt bovendien de hete en droge Zuid-Europese klimaatzone steeds verder naar het noorden. De klimaatveranderingen zouden pas rond de eeuwwisseling hun hoogtepunt bereiken.

Bron: http://www.nu.nl
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

'Steeds meer extreme zomerberichten'

PARIJS - De extreme zomerberichten die Europa al jaren teisteren, worden steeds voorspelbaarder. Volgens een groep Deense wetenschappers die onderzoek naar deze berichten hebben gedaan, worden de zomermaanden steeds vaker gekenmerkt door komkommertijd óf door berichtgolven.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wat ik wel eens gehoord heb is dat men ervan overtuigd is dat het broeikaseffect (nog) niet zoveel invloed heeft in het opwarmen van de aarde.
      De oorzaak zou kunnen zijn dat de aarde steeds dichter bij de zon zou komen te staan.

Wat denken jullie daarvan?
      Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Nou, het broeikaseffect heeft wel degelijk effect op het veranderen van het klimaat, alhoewel ik persoonlijk denk dat dit de natuurlijke cyclus van de aarde versnelt.
        Als we naar de geschiedenis van de aarde kijken, zien we dat de opwarming van de aarde een natuurlijk verschijnsel is. Deze opwarming zou kunnen leiden tot een nieuwe ijstijd, waarna de aarde langzaam weer opwarmt en weer opnieuw begint met het proces.

Commentaar

NASA luidt noodklok over smeltende ijskap

AMSTERDAM - Het ijs op de Noordpool smelt in de winter veel sneller dan voorheen. Dat maakte de NASA woensdag bekend. Volgens onderzoekers van de ruimtevaartorganisatie is de temperatuurstijging een duidelijk gevolg van het broeikaseffect. "Het is alarmerend. Voor het eerst krimpt het ijs ook in de winter", aldus een NASA-wetenschapper.

De afgelopen 25 jaar verminderde de ijskap op de Noordpool met zo'n 1,5 procent per decennium. In de voorbije twee jaar is het smelten van de ijskap 10 tot 15 maal versneld, zo blijkt uit onderzoek van NASA. Voorheen bleef de ijskap in de winter nagenoeg intact.

De NASA, die met satellietfoto's de ontwikkeling van het ijs op de Noordpool nauwgezet volgt, waarschuwt dat de wereld nog zo'n tien jaar heeft om het tij te keren. Wanneer de uitstoot van broeikasgassen dan niet is aangepakt, stijgt de temperatuur op aarde met 2 tot 3 graden en zijn de gevolgen groot.

IJsberen

Het slinken van de ijskap heeft gevolgen voor de fauna in het gebied, vooral voor de ijsberen. Het aantal dieren van die soort is in de Hudson Bay in het noorden van Canada afgenomen van 1200 in 1989 tot ongeveer 950 in 2004.

IJsberen jagen op het ijs, maar als het ijsoppervlak afneemt, zullen zij hun prooien op het land proberen te vinden.

Bron: http://www.nu.nl

Commentaar

NASA geeft dus de schuld aan het broeikaseffect en vind dat wij dat moeten oplossen. Volgens mij wordt er wel even vergeten dat de aarde van nature zelf ook een broeikaseffect heeft. (daisyworld)

Commentaar

Ik ga vast een ticket bestellen naar het zon overgoten Groenland
              En eeehhh.
              Voor de mensen die veel geld willen verdienen moeten nu een zooi airco's kopen en daar ergens een winkeltje beginnen.
              Voor je het weet is het daar straks ook 30 graden in de zomer
              Beter een GAT in je hand dan een hand in je ... :shock:

Commentaar

Venus heeft ook een broeikaseffect....
                Maar is me toch wel een beetje te heet.
                Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Even iets om over na te denken;
                  Transavia heeft 32 vliegtuigen, KLM heeft er ongeveer 80 en ik dacht dat Martinair met de kleine vloot er bij er ongeveer 40 heeft, laten we zeggen dat elke kist gemiddeld 2 vluchten per dag maakt waarbij ze ongeveer 15 ton brandstof per vlucht verbruiken, in werkelijkheid zijn de getallen veel hoger.
                  152X30=4560 ton brandstof dat is 4560000 kilo, de dichtheid van Jet A1 (kerozine dus) is 0.8 dan is het verbruik alleen in Nederland al 5.700.000 liter, voor de duidelijkheid dit is per dag en slechts een mager voorbeeld.
                  Een take off draaiende 747 verbruik op dat moment ongeveer 5 kilo brandstof per seconde en de hele take off procedure is ongeveer 120 seconde daarna word het minder maar een enkele reis Amerika is goed voor ongeveer 80 ton brandstof bij een volle 747.
                  Dan praat ik alleen over het verbruik in Nederland met 3 relatief kleine vliegtuigmaatschappijen, ik wil het dan niet eens hebben over de auto's, vrachtwagens en andere soorten van vervoer die uitstoot hebben en dan wil ik het helemaal nog niet hebben over fabrieken en dergelijk.
                  Demelza je volkomen gelijk dat de aarde zelf ook aan het maken van een broeikas werkt, maar we zorgen er wel voor dat wat eerst met een slakkengang is gegaan nu ongeveer gaat met de snelheid van een formule1 auto (hoe toepasselijk!!)

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
                    Een take off draaiende 747 verbruik op dat moment ongeveer 5 kilo brandstof per seconde
                    Ik wist dat het veel was, maar zoveel!

Demelza je volkomen gelijk dat de aarde zelf ook aan het maken van een broeikas werkt, maar we zorgen er wel voor dat wat eerst met een slakkengang is gegaan nu ongeveer gaat met de snelheid van een formule1 auto (hoe toepasselijk!!)
                    Daar heb ik het ook steeds over. Ik geloof gewoon dat wat er nu speelt een natuurlijk proces is, dat extra 'geholpen' wordt door ons toedoen. Toch is het zo, dat als het balletje eenmaal rolt, het steeds sneller gaat, totdat het weer tot stilstand komt. Van nature is dat zo, maar door ons, gaat alles nog veel en veel sneller en ik kan niet vaak genoeg zeggen dat de mens eens moet stoppen met vervuilen.

Commentaar

Even iets om over na te denken;
                      Transavia heeft 32 vliegtuigen, KLM heeft er ongeveer 80 en ik dacht dat Martinair met de kleine vloot er bij er ongeveer 40 heeft, laten we zeggen dat elke kist gemiddeld 2 vluchten per dag maakt waarbij ze ongeveer 15 ton brandstof per vlucht verbruiken, in werkelijkheid zijn de getallen veel hoger.
                      152X30=4560 ton brandstof dat is 4560000 kilo, de dichtheid van Jet A1 (kerozine dus) is 0.8 dan is het verbruik alleen in Nederland al 5.700.000 liter, voor de duidelijkheid dit is per dag en slechts een mager voorbeeld.
                      Een take off draaiende 747 verbruik op dat moment ongeveer 5 kilo brandstof per seconde en de hele take off procedure is ongeveer 120 seconde daarna word het minder maar een enkele reis Amerika is goed voor ongeveer 80 ton brandstof bij een volle 747.
                      Dan praat ik alleen over het verbruik in Nederland met 3 relatief kleine vliegtuigmaatschappijen, ik wil het dan niet eens hebben over de auto's, vrachtwagens en andere soorten van vervoer die uitstoot hebben en dan wil ik het helemaal nog niet hebben over fabrieken en dergelijk.
                      Hebben we ook een bronvermelding? Ik zou in principe ook zo kunnen zeggen dat een 747 per seconden 10 kilo verbruikt. :P

Commentaar

@ Marijn

Ik verdien mijn brood met die dingen ik ben namelijk grondwerktuigkundige bij Transavia, ik heb mijn licence voor de 737 en de 757 (die verbruiken iets minder bij TO respectiefelijk 2kg en 3kg per seconde) en een maatje van me is 747 engineer en geloof me die kan het ding uittekenen.

Commentaar

Ok, dan ist goed :P

Commentaar

Ik denk dat we ons vragen moeten stellen over ons beschermend schild en dus over ons magnetisch veld
                            Mors et Vita

Commentaar

Werken...
                            X