Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Gat in de wolken

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Gat in de wolken

Ik weet niet zeker of het hier hoort. Anders moet het maar naar Offtopic verplaatst worden...

Ik zag laatst een soort "gat" in de wolken. Dus ik schreeuwde naar mijn stiefvader dat de wolken zo mooi waren. Kwam hij aangescheurd met zijn digicam in de aanslag en heeft de volgende foto gemaakt:

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit gewoon toeval is dat het er zo uitziet, of is dit iets speciaals in de wolken ofzo? Omdat je zoveel verschillende soorten wolken hebt, naar het schijnt... Is er iemand die dat weet?

Dit mag gewoon hier blijven staan hoor.

Volgens mij is dit trouwens wel een normaal 'fenomeen'. Ik zie ze hier ook vaker. Verschillende wolken die op verschillende hoogten zitten, kunnen dit veroorzaken. Een 'gat' in de wolken dus.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

ik zie het ook wel vaker maar volgens mij is het geen gat in een wolk, maar 2 wolken die elkaar raken die dan een gat veroorzaken..

Commentaar

Precies. vandaar ook 'gat' i.p.v. gat in mijn vorige bericht.

Het lijkt alsof er een gat zit, maar het zijn gewoon twee wolken op verschillende hoogten.

Commentaar

Sorry hoor , maar da tis hier dagelijkse kost :P ik vind het op de foto niet echt een gat, naast sterrenkunde zijn de wolken ook een fotogragfisch evenement voor me , ik zal eens een paar fotootjes opzoeken
          Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Hier zijn ze dan.. de andere heeft men vader weggedaan er zaten nochtans heel mooie vergezichten met veel reliŽf op , en later op de dag met de schijn van de zon mooi goudgekleurde , paarse en donkerroze/rode , maar die heb ik helaas niet op de plaat kunnen nemen vanwegen te ver van de camera verwijdert te zijn

Klikken om te vergroten.
            Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

Haha! Ik heb er net ook een paar gemaakt! Je ziet het inderdaad wel vaak hoor. Op jou tweede plaatje, Deepsilence, is het een echt gat in een oplossende wolk. Bij Amica zijn het overelkaar schuivende wolken. En van die laatste heb ik net ook wat foto's gemaakt.

Commentaar

Het lijkt op Am|ca's foto overigens eerder op een teruglopend stuk/onderkant van een wolk die boven een andere wolk ligt, en dat was je dus ziet is de donkere schaduwkant van de bovenste wolk. Dus het is nog niet eens een echt gat ook.
                "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Werken...
                X